ماه محرم بهترین فرصت برای جذب نسل جوان به مساجد است

ماه محرم بهترین فرصت برای جذب نسل جوان به مساجد است

تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲
حجت الاسلام کلات پور گفت: ماه محرم وبرگزاری مراسم سوگواری ابا عبدالله حسین(ع) بهترین فرصت برای جذب نسل جوان به مساجد است.

حجت الاسلام افشین کلات پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و فعالیت جوانان مسجدی،گفت:برنامه‌های کانون‌های مساجد استان کرمانشاه در دهه اول محرم با اجرای مراسم سخنرانی و عزاداری همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در قالب مسابقات نقاشی و کتابخوانی با موضوعات مرتبط  برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه افزود:در طول دهه نخست محرم برنامه‌هایی با رویکرد روشنگری، بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می‎شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در این راستا کارگاه‌های تربیتی و جلسات سخنرانی با محوریت نهادینه‌سازی فرهنگ عاشواریی و سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور با اشاره به برگزاری برنامه های ماه محرم در کانون های مساجد کرمانشاه ، تصریح کرد: برگزاری ویژه برنامه‌های مناسبتی دهه اول محرم با موضوعاتی، چون موسیقی، نقاشی، خوشنویسی و ادبیات برای به تصویر کشیدن حماسه عاشورا  ،برپایی مراسم عزاداری ، سخنرانی به همت اعضای کانون‌ها، برگزاری مراسم سینه‌زنی، برپایی دست‌جات حسینی توسط بچه‌های مسجد ،برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در قالب مسابقات نقاشی و کتابخوانی از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد استان در ایام ماه محرم است.

 

مدیر  ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه اظهارکرد:برپایی ایستگاه های عزاداری، سیاه پوش کردن مساجد و کانون ها،برپایی خیمه های عزا، اجرای صحنه‌ای نقالی خوانی توسط گروه‌های هنری کانون‌های مساجد همه روزه پس از نماز مغرب و عشاء برای عموم مردم، توزیع نذورات جمع آوری شده و صدها برنامه دیگر که در ماه محرم برگزار می شود.

 

وی با اشاره به ایتکه عاشورا و قیام آن، بهترین مکتب برای سازنده گی جوانان کشور است ، افزود: در حال حاضر با حضور رسانه های زیاد که با استفاده از آزادی بیان هرگونه نشرات اخلاقی و غیر اخلاقی را نشر کرده و در انحراف جوانان نیز گوی سبقت از یکدیگر را می ربایند، خودسازی و جامعه سازی کنند لذا با این حال و با حضور شمار زیادی از رسانه ها در کشور، هر سال بر حضور جوانان در مراسم عزاداری محرم و سرور و سالار شهیدان افزوده می شود.

 

حجت الاسلام کلات پور گفت: در نهضت عاشورا نیز مهمترین و سرنوشت ‏سازترین نقش ‏ها را نیروهای جوان عهده دار بودند که طی آن هفتاد و دو تن از بهترین مردان شهید شدند امیدورایم جوانان امروز بتوانند ادامه دهنده راه آنها باشند.

 

پایان پیام/ 712