آغاز اولین روز اردو با عنوان «آغاز رفاقت» در کانون فرهنگی و هنری شهدای ۱۷ شهریور ارومیه

آغاز اولین روز اردو با عنوان «آغاز رفاقت» در کانون فرهنگی و هنری شهدای ۱۷ شهریور ارومیه

تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲
رابط کانون فرهنگی و هنری شهدای ۱۷ شهریور ارومیه گفت: اولین روز اردو اوقات فراغت با عنوان «آغاز رفاقت» با هدف آشنایی بچه ها با کار تیمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،  فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت همزمان با آغاز تابستان در کانون های فرهنگی هنری استان آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

با توجه به اینکه بیشتر اعضای کانون های فرهنگی را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهد ایجاد بستر مناسب برای نزدیک شدن و انس گرفتن جوانان و نوجوانان با رشته‌های فرهنگی و هنری، شناخت نیازها، برنامه‌ریزی دقیق برای بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با چشم‌انداز تربیت نیروی مسجدی از جمله مهمترین اهداف در طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

مهدی محمودی، رابط کانون فرهنگی و هنری شهدای ۱۷ شهریور ارومیه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، گفت: اعضای کانون از سن ۸ الی ۱۶ سال هستند که هر روز در نماز جماعت حداقل ۱۰ نفر ثابت داریم و بیشتر فعالیت کانون در جهت آشنایی بچه ها با شهدای در جبهه های مختلف، آشنایی با امام زمان (عج) و اهل بیت (ع) است.

وی افزود: اولین روز اردو اوقات فراغت با عنوان «آغاز رفاقت» با هدف آشنایی بچه ها با کار تیمی و افزایش صمیمیت و آشنایی بیشتر با همدیگر و از همه مهم تر انس با شهدا برگزار شد.

محمودی ادامه داد: مسابقاتی چون تیراندازی با تفنگ بادی و پرتاب دارت و مسابقات طنز مثل بله خیر، برنامه آب بازی و نماز جماعت و پذیرایی از جمله برنامه های این اردو بود.

رابط کانون فرهنگی و هنری شهدای ۱۷ شهریور ارومیه بیان کرد: برگزاری کلاس های آموزشی قرآن کریم و برپایی دوره های مختلف ورزشی،  دوره های مختلف روان خوانی، روخوانی، تجوید و سایر رشته های قرآنی در برنامه های غنی سازی اوقات فراغت این کانون قرار دارد.

محمودی گفت: کلاس هایی در راستای جواب به شبهات هر هفته جمعه در کانون داریم و سعی می کنیم بعضی شبهات و سوالات دینی که ذهن اعضا را درگیر کرده با حضور اساتیدی پاسخ داده شود و در این اردو نیز کلاس معرفتی با حضور حجت الاسلام خلیل زاده برگزار شد.

گفتنی است؛ ارائه بسته خدمت برای حمایت از مدیران کانون مجری طرح اوقات فراغتT هماهنگی با باشگاه‌های ورزشی، سینما،  تخفیف 20 درصدی خانه جوان ارومیه برای بچه های مسجدی،  هماهنگی با اردوگاه‌های امام علی و نور در هفته دو روز برای خواهران و برادران و هماهنگی با کارشناس فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی از جمله اقدامات ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در طرح اوقات فراغت «مسجد، کانون نشاط» است.

 

خدمات فرهنگی و اجتماعی شامل کارگاه‌های آموزشی، مشاوره، اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی، روابط دختر و پسر و حجاب، خدمات علمی و معرفتی شامل مسابقات کتاب خوانی، برگزاری جلسات معرفتی، خدمات قرآنی شامل برگزاری محافل قرآنی، کلاس‌های تفسیری و نهج البلاغه، بسته‌های خدمات هنری شامل سینما، تئاتر، اجرای گروه‌های سرود، خدمات تفریحی شامل استخر، اردو، باشگاه‌های ورزشی، بازی‌های تاما، برگزاری اردوهای پیشرفتی و بازدید از کارخانه‌ها جهت آشنایی بچه‌های مسجدی با فضای کسب و کار از جمله خدمات این بسته های خدمت است.

پایان پیام/ 566