تدارک ۳۰ برنامه محرمی در مساجد منطقه ۲۲

تدارک ۳۰ برنامه محرمی در مساجد منطقه ۲۲

تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ اظهار کرد: مساجد و هیئات منطقه۲۲ با شعار «حیاتنا الحسین(ع)» با اجرای بیش از ۳۰ عنوان برنامه به عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) می‌پردازند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، «علی بخشی» در این خصوص گفت: به رسم هر ساله محله‌های قطب گردشگری پایتخت شهر تهران سیاهپوش می‌شوند که امسال نیز این اقدام در معابر اصلی، میدان‌ها، محله‌ها و ساختمان های اداری منطقه انجام شد

 

وی افزود: نصب المان عصر عاشورا، المان دست و سه المان محرمی، نصب ٢٠ عدد المان سازه محرم در بزرگراه شهید خرازی، نصب ۴۵ تخته بنر پرتابلی، نصب ۲۵ هزار متر ریسه مشکی در معابر و میادین، نصب ۶۵۰ تخته پرچم ۱*۴ مشکی طرح سازمان زیباسازی در بزرگراهها - میادین و...، نصب ۵  عدد ابر پرچم یاحسین، ۲هزار و ۶۰۰ متر کتیبه در ساختمان‌های ستادی و فضاهای شهری، نصب ١١عدد ابر پرچم نما بر روی نماهای ساختمان‌های عظیم سطح منطقه انجام شده است.

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۲۲ نیز از اجرای طرح ویژه ایام محرم با شعار «حیاتنا الحسین» در مساجد و هیات‌های محدوده غربی تهران خبر داد؛ گفت: مساجد نماد و محور مشارکت اجتماعی مردم در جامعه هستند و این نماد مشارکت مردمی را می توان در ایام محرم به وضوح مشاهده کرد.

 

خداوردی افزود: مساجد و هیات منطقه۲۲ با شعار اربعین ۱۴۰۲ «حیاتنا الحسین(ع)» با اجرای بیش از ۳۰ عنوان برنامه به عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) می پردازند.

 

وی در خصوص برنامه‌های این مجموعه در ایام محرم افزود: برپایی ایستگاه های صلواتی در سطح منطقه توسط مساجد، برگزاری مراسم عزاداری و روضه ‌خوانی آقا اباعبدالله(ع)، توسط مساجد و برپایی بیش از۵۰ کرسی تلاوت قرآن از جمله برنامه‌های مساجد منطقه۲۲ است.

 

معاون شهردار منطقه ۲۲ اضافه کرد: طرح نذر خون، مراسم مقتل‌ خوانی، طرح هر شب یک نکته عاشورایی، طرح سیمای شهدای کربلا با هدف آشنایی با یاران اباعبدالله(ع)، مراسم شیرخوارگان حسینی، برپایی خیمه مشاوره،  پرده‌خوانی و نقالی و برپایی ایستگاه عاشوراییان از جمله برنامه‌هایی است که توسط مساجد منطقه۲۲ در ماه محرم برگزار خواهد شد.

 

 

پایان پیام/ 40