از ظرفيت کانون هاي مساجد براي بودن در کنار جوانان استفاده کنيم

از ظرفیت کانون های مساجد برای بودن در کنار جوانان استفاده کنیم

تاریخ انتشار : ۱ مرداد ۱۴۰۲
حسني به وجود کانون هاي فرهنگي هنري در جوار مساجد اشاره کرد و افزود: بايد با تشکيل کلاس هاي تابستاني پرمحتوا، مساجد را براي حضور جوانان و نوجوانان مهيا سازيم و از اين ظرفيت براي بودن در کنار نسل جوان استفاده کينم.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، امراله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در شورای اداری اداره کل که به میزبانی شهرستان ابهر و با حضور رئوسای شهرستان ها و مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ضمن تاکید به رئوسای شهرستان ها برای سرکشی به کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: کانون های مساجد به عنوان گسترده ترین شبکه اجتماعی در جامعه به شمار می آیند و حلقه میانی بین مردم و حاکمیت هستند.

 

وی با اشاره به اینکه بازدید از کانون های مساجد و اجرای برنامه های مشترک با این مراکز همواره مورد تاکید است، تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت بالایی در اجرای برنامه های فرهنگی هنری برخوردار هستند و می توان از این ظرفیت برای اجرای برنامه هایی همچون تئاتر، سرود و ... استفاده کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه سفر یکروزه خود به ابهر در مسجد خاتم الانبیا(ص) و اعضای کانون فرهنگی هنری بعثت این شهرستان حاضر شد و در سخنانی به جنگ احزاب و فاتح بودن جبهه اسلام در برابر جبهه کفر در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هم تمدن عظیم اسلام در برابر تمدن غرب قرار گرفته است و همانطور که خداوند در قرآن کریم فرموده است«استقامت داشته باش دربرابر آنچه به آن امر کرده ایم».

 

حسنی اضافه کرد: خداوند فرموده است، این وعده حق است به شرطی که در کنار دین خداوند باشیم در اینصورت عاقبت کار با تقوا کنندگان است، از اینرو برای پیروزی در برابر دنیای کفر باید درکنار دین خداوند باشیم تا وعده الهی که همان پیروزی حق است محقق شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد اشاره کرد و افزود: باید مساجد را برای حضور جوانان و نوجوانان مهیا سازیم و از این ظرفیت برای بودن در کنار نسل جوان استفاده کینم.