اجرای پویش مسجدمحور محله‌های حسینی در منطقه ۲

اجرای پویش مسجدمحور محله‌های حسینی در منطقه ۲

تاریخ انتشار : ۱ مرداد ۱۴۰۲
همزمان با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان(ع) ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با شعار «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» و به صورت مسجدمحور در منطقه ۲ شهرداری تهران اجرا می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، «مهدی صالحی» شهردار منطقه۲ با بیان اینکه ماه محرم فرصت مناسبی برای توسعه معنویت و فرهنگ همدلی و مواسات است، گفت: در همین راستا طرح کوچه‌های حسینی با اجرای مراسم‌ چارپایه خوانی  و با استفاده از المان‌های عزاداری از جمله نصب کتیبه، پرچم و ... اجرا می شود.

 

وی افزود: برپایی ۲۱ موکب پذیرایی درسطح محلات و مساجد، دیدار و تجلیل از خانواده های شهداء توسط نوجوانان، اجرای پویش محله های حسینی ویژه نوجوانان و جوانان منطقه، راه اندازی هیات های نوجوانان در اجتماع بزرگ روز حضرت قاسم(ع)، اطعام حسینی به نیازمندان در محلات کم برخوردار، برگزاری روضه‌های خانگی در منازل خانواده شهداء، و چارپایه خوانی در محلات، برگزاری میزهای خدمت سلامت در سطح مساجد منطقه، مراسم عزاداری در مدارس مجری طرح پایگاه های تابستانه را از جمله برنامه‌های این ایام است.

 

صالحی با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ عاشوراییان در میدان شهید تهرانی مقدم گفت: تجمع بزرگ عاشوراییان با حضور دلدادگان و عزاداران حسینی و مشارکت همه جانبه هیئت‌های عزاداری طبق روال هرساله برگزار می‌شود و مدیریت شهری منطقه تلاش دارد تا این فضا را برای حضور عزاداران فراهم کند

 

شهردار منطقه۲ برگزاری شب شعر عاشورایی، نشست‌های تخصصی عاشورا شناسی، مراسم خاتون داغدیده، برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقاشی و عکاسی، تولید محتوا، تهیه پادکست و کلیپ، را از دیگر رویدادهای این ایام دانست.

 

وی به برگزاری گذر هنر و نمایشگاه عهد واره عاشورایی اشاره کرد و گفت:این آیین، از سلسله رویدادهای مردمی با هدف خلق آثار فرهنگی و هنری در ترویج فرهنگ عاشورایی است که در چند محور دلنوشته، خاطره  و ... اجرا می شود

پایان پیام/ 40