باید از ظرفیت جوانان مسجدی در ایام محرم استفاده شود / اقامه عزای حضرت سیدالشهداء(ع) در کانون مسجد باقر العلوم( ع) کرمانشاه

باید از ظرفیت جوانان مسجدی در ایام محرم استفاده شود / اقامه عزای حضرت سیدالشهداء(ع) در کانون مسجد باقر العلوم( ع) کرمانشاه

تاریخ انتشار : ۲ مرداد ۱۴۰۲
مرادی با بیان اینکه باید از ظرفیت جوانان مسجدی در ایام محرم استفاده شود ،گفت:به طور حتم حضور جوانان در کنار یکدیگر و در یک مکان مذهبی به خصوص در ایام محرم در وضعیت روحی و روانی آنان تاثیر گذار خواهد بود .

 خسرو مرادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه  ضمن تسلیت بمناسبت فرا رسیدن ماه محرم ،گفت:به تعبیر معمار کبیر انقلاب این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و همه ما باید نسبت به عزاداری و سوگواری محرم تلاش کنیم و حضور داشته باشیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری باقر العلوم( ع) کرمانشاه افزود: کانون های مسجد باید از ظرفیت خود  درجهت جذب نوجوانان و جوانان در ایام محرم استفاده کنند و آنان را به سمت مراسم عزاداری محرم سوق دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: در بسياری از اوقات همکاری و همبستگی در بين همه مردم وجود ندارد اما در ماه محرم همه سعی می‌کنند تا گفتار و رفتارشان را يکی کرده و با همکاری هم اين مراسم را به جا آورند لذا برگزاری چنين مراسمی از جمله ايام محرم که نشانه‌ای از شهادت و زندگی امام حسين (ع) است کمک می‌کند تا از جنبه روانی و اجتماعی تغييراتی را در افراد به خصوص جوانان ايجاد کند.
 

خسروی تصریح کرد: جوانان عضو کانون مسجد با شور و اشتیاق خاصی و بصورت خودش در تمامی مراسمات ماه محرم و صفرشرکت می کنند .

 

مدیر کانون فرهنگی هنری باقر العلوم( ع) کرمانشاه با اشاره به اقامه  عزای حضرت سیدالشهداء(ع) ،اظهار کرد: از روز چهارشنبه جاری  ۸   لغایت ۱۲ محرم الحرام ۴الی ۸ مردادماه اقامه عزای سید الشهدا (ع) در کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم (ع)با سخنرانی شیخ احمد حیدری و با نوای حاج مجتبی حشمتی ،حاج بهزآد لرستانی،کربلایی سجاد روزافزا،کربلایی سید اسماعیل عزیزی ،کربلایی علی ملک زاده و کربلایی علی خسروی و کربلایی مهدی سیاه کمری با قرائت زیارت توسط کربلایی علی شرکایی برگزار می شود.

 

وی گفت: این مراسم معنوی با حضور جوانان  پرشور و جمعی از مردم از ساعت ۱۷.۴۵ الی ۲۰ شب در الهیه میدان شاهد، کوی سلمان فارسی حسینیه_نورالزهراء(س) برگزار می شود.

 

خسروی در پایان گفت: جوانان در هیبت عاشورا درس می گیرند تا پرچم حسین زمان برافراشته بماند و شوری که محرم در دل جوانان افکنده از جنس معرفت است و با مقاومت انس گرفته است.

پایان پیام/ 712