بزرگترين نمايشگاه ويژه ايام محرم در روستاي تکه گشايش يافت

بزرگترین نمایشگاه ویژه ایام محرم در روستای تکه گشایش یافت

تاریخ انتشار : ۲ مرداد ۱۴۰۲
حجت الاسلام عزيزي گفت: نمايشگاه از بقيع تا کربلاي روستاي تکه به مساحت 2 هزار متر مربع در کنار گلزار شهداي اين روستا با همت اعضاي کانون فرهنگي هنري روستاي تکه و پايگاه بسيج گشايش يافت.

حجت الاسلام علی عزیزی در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان همدان گفت:  جوانان عضو کانون فرهنگی و هنری مسجد و پایگاه بسیج روستای تکه بزرگترین نمایشگاه گلی استان همدان را با عنوان از بقیع تا کربلا را که به حوادث عاشورا می‌پردازد را بر اساس نمونک های کوچک از شهرسازی آن  بازسازی کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان همدان افزود: این نمایشگاه که به صورت بسیار زیبایی توسط جوانان عضو کانون فرهنگی و هنری و پایگاه بسیج و هیات حضرت اباالفضل العباس (ع) روستای تکه به مدت ۱۵ روز تهیه شده است حوادث دوران پیامبر (ص) تا قیام عاشورا را به شکل زیبایی باز سازی و به تصویر کشیده است.

 

وی اظهار داشت: بازسازی واقعه کربلا و تاریخ آن دوران با عنوان از بقیع تا کربلا بزرگترین و زیباترین نمایشگاه نمونک گلی استان همدان با ۲۶ سال سابقه است که مورد توجه مردم بیشتر نقاط کشور شده است.

 

وی  افزود: این نمایشگاه که در نوع خود به دلیل ساختاری که دارد از کارهای منحصر به فرد جوانان کانون مسجدی و پایگاه شهدای روستای تکه می باشد حدود ۳۰ بخش مجزا دارد که از قبرستان بقیع شروع و به حوادث کربلا و دفاع مقدس ختم می‌شود.

 

وی اظهار داشت: مهم‌ترین دلیل باورپذیری این نمایشگاه بزرگ استفاده از ابزار ساخت مانند خشت و گل، چوب و آجر و آدمک‌هایی است که دختران و پسران جوانان روستا به سبک شهر‌های قدیمی می‌سازند.

 

حجت الاسلام عزیزی افزود: غرفه‌های این نمایشگاه با حوادث دوران پیامبر (ص) تا شهادت امام حسین (ع) درکربلا عجین شده است و از مهمترین بخش‌های آن قبرستان بقیع، شهرکوفه و شام، صحرای کربلا، رود دجله و فرات، مسجد کوفه، قصر یزید و عبیدالله، گودال قتلگاه، محل کارزار سپاهیان امام حسین (ع) و یزید ملعون، چاه حضرت علی (ع) و نخلستان آن و خرابه شام هستند که به صورت بسیار ظریف و زیبایی نورپردازی شده‌اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون فرهنگی و هنری مساجد استان  همدان گفت:  از دیگر نکات جالب توجه در نمایشگاه از بقیع تا کربلا ساخت قبرستان بقیع، حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) مرکز خلافت یزید، نهر القمعه، حرکت کاروان اسرای کربلا، تل زینبیه، تنور خولی محل نگهداری سر امام حسین (ع)، مشک حضرت عباس گهواره حضرت علی اصغر (ع) و وصل کردن آن‌ها به دفاع مقدس است.

 

عزیزی اظهار داشت: حرکت جوانان روستای تکه نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با هزینه‌ای کم و با استفاده از ظرفیت‌های موجود فرهنگی و مذهبی مردم را با فلسفه قیام عاشوراو دفاع مقدس آشنا کرد کاری که تاکنون بسیاری از مراکز فرهنگی ما انجام نداده‌اند و جای آن در جامعه خالی است.

 

گفتنی است،  این نمایشگاه در جنب گلزار شهدای روستای تکه همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۴از اول تا پایان ماه محرم آماده بازدید دوستداران اهل‌بیت (ع) است.