نوجوانان و جوانان عزادار حسين، هتاکي به ساحت قرآن را محکوم کردند

نوجوانان و جوانان عزادار حسین، هتاکی به ساحت قرآن را محکوم کردند

تاریخ انتشار : ۲ مرداد ۱۴۰۲
سوگواران نوجوان و جوان حسيني در شهر صفي آباد، با هدايت فعالان کانون هاي مساجد اين منطقه قرآن بالاي سر بردند و عمل شنيع هتاکان به ساحت مقدس قرآن ر محکوم کردند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ مراسم عزاداری و سوگواری شب ششم ماه محرم با حضور گسترده  کودکان مشتاق، نوجوانان و جوانان محله های مختلف شهر صفی آباد  و هدایت اهالی مسجد  بخصوص کانون های مساجد این شهر، با جلوه ای مضاعف و تصاویری چشم نواز برگزار شد.

 

این مراسم که به طور هماهنگ و مشارکت اهالی شهر، این شب ها برگزار می شود، در حرکتی یک دست و جمعی، کودکان و نوجوانان، جوانان سینه زن و مرثیه خوان، قرآن بدست گرفتند، قرآن سوزی  هتاکان را محکوم کردند.

 

حضور کودکان و نوجوانان جلوه بی نظیر و زیبای این مراسم بود که صف های سینه زنی و حلقه زنجیر زنان سوگوار را به هم متصل می کرد.

 

برپایی غرفه نقاشی کودکان و برگزاری نمایشگاه از آثار نقاشی شده با موضوع نهضت عاشورا و قیام  امام حسین علیه السلام، غرفه واکس رایگاه و کودکان و نوجوانانی که به عشق امام حسین علیه السلام کفش عزاداران را واکس می زنند، غرفه پذیرایی، غرفه قلم زنی و خوشنویسی از دیگر برنامه های شبهای دهه محرم فعالان مسجدی در صفی آباد  می توان نام برد.

این برنامه ها به همت و همکاری کانون  سفینه النجاه، کانون سیره شهدا و کانون چراغ هدایت و مسجد امام رضا علیه السلام شکل گرفته است.

پایان/