نياز واحدهاي قرآني به حمايت کانون هاي مساجد/ نهضت آموزش قرآن کريم راه اندازي شود

نیاز واحدهای قرآنی به حمایت کانون های مساجد/ نهضت آموزش قرآن کریم راه اندازی شود

تاریخ انتشار : ۳ مرداد ۱۴۰۲
حجت الاسلام کامجو با بيان اينکه نهضت آموزش قرآن کريم بايد راه اندازي شود، گفت: براي تشويق و حمايت از واحدهاي قرآني در مساجد نيازمند هم افزايي با کانون هاي فرهنگي هنري مساجد هستيم تا يک کار زيربنايي صورت گيرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علیرضا کامجو دیروز (۲ مرداد) در دیدار با سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در خصوص هم افزایی برنامه های قرآنی اظهار داشت: در بحث قرآن کریم دغدغه ما این است که به مطالبات کلی مقام معظم رهبری تحقق دهیم.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی ادامه داد: مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری بسیار است و این مطالبات چهار محور اصلی دارد و می توان به انس عمومی جامعه با قرآن، گسترش مفاهیم قرآنی، جریان سازی قرآنی و معیارگرایی و سبک زندگی قرآنی اشاره کرد

وی در ادامه بیان کرد: در این راستا به سمت قرآنی کردن پایگاه های بسیج رفتیم و یک هزار و ۲۰۰ پایگاه در استان داریم و برای تحقق این موضوع یک کار زیرساختی به نام واحدهای قرآنی مساجد را آغاز کردیم.

حجت الاسلام کامجو با بیان اینکه واحدهای قرآنی در ۱۱۰ مسجد استان راه اندازی شده است، افزود: واحد قرآنی واحدی است که ظرفیت آموزش، محفل انس با قرآن، توسعه جلسات خانگی قرآن کریم و گروه های جهادی قرآنی را داشته باشد و این برنامه ها از این تعداد مساجد مطالبه می شود.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی عنوان داشت: برای تشویق و حمایت از واحدهای قرآنی در مساجد نیازمند همکاری و هم افزایی با کانون های فرهنگی هنری مساجد هستیم تا یک کار زیربنایی صورت گیرد و متاسفانه برای آموزش سرمایه گذاری کاری انجام نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید نهضت آموزش قرآن کریم راه اندازی شود، گفت: واحدهای قرآنی در مساجد زمانی جایگاه خود را پیدا می کنند که ما سهم بزرگی را برای آموزش مقدماتی و عالی قرآن کریم در نظر بگیریم.

حجت الاسلام کامجو ادامه داد: امسال در هر ناحیه ای باید یک دارالقرآن بسیج راه اندازی شود و کارشان پرورش مربی قرآن کریم در رشته های مختلف است و در این راستا باید هزینه کنیم.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی با اشاره به مسابقات قرآنی مدهامتان عنوان کرد: در اجرای مسابقات مدهامتان ابتدا باید استعدادهای برتر را شناسایی کنید و سپس به سراغ آنان بروید و یک استعدادیابی باید صورت گیرد تا بتوانند در مراحل کشوری حرفی برای گفتن داشته باشند.

حجت الاسلام علی محقی سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: دو رویداد مهم ملی قرآنی مدهامتان و پایگاه های قرآنی در مسجد بسیار اهمیت دارد.

وی بیان کرد: یکی از نقاط ضعف در حوزه قرآن وجود برخی موازی کاری ها است که با یک هماهنگی اندکی رفع می شود و سطح برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان و بسیج و غیره تقریبا یکی است.

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند حمایتی در حوزه تبلیغی و ثبت برنامه های بسیج داشته باشند و با توجه به همزمانی مسابقات قرآنی و بسیج و مدهامتان می توان یک مراسم اختتامیه مشترک برگزار کرد.

حجت الاسلام محقی با بیان اینکه مسابقات مدهامتان ۱۶ سال است که برگزار می شود، گفت: با همکاری و هم افزایی می توانیم به سراغ بچه های مسجد برویم و امیدواریم یک همگرایی جهت کشف استعدادهای قرآنی داشته باشیم.