اوقات فراغت کانون هاي مساجد خراسان شمالي با عاشقانه حسيني

اوقات فراغت کانون های مساجد خراسان شمالی با عاشقانه حسینی

تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۲
حجت الاسلام پاکدامن، تلاش براي تربيت نيروي انقلابي و مسجدي و شکل گيري تشکيلات منسجم و کارآمد در مساجد، را اولويت برنامه هاي اين کانون ها نام برد، گفت: کلاس هاي اوقات فراغت با برنامه هاي سوگواري دهه اول محرم، وجه متمايز و ارزشمند تري به اقدامات تربيتي و آموزشي، اين کانون ها داده است.

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، به روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با بیان این مطلب، گفت: شروع کلاس های اوقات فراغت با برنامه های عزاداری و سوگواری دهه اول محرم مقارن شد که این موضوع وجه متمایز و ارزشمند تری به اقدامات تربیتی و آموزشی داده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در ادامه  از فعالیت بیش از 100 پایگاه اوقات فراغت در کانون های مساجد استان خبر داد و گفت: تا کنون نزدیک به 80 کانون فعالیت ها و کلاس های خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کرده اند که  علاوه بر کلاس های مختلف هنری و علمی و قرآنی، مسابقات فرهنگی و تقویت پایگاه های قرآنی، ساخت مستند از فعالیت های اوقات فراغت، حمایت از تولید اثر آوایی و سرود با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران  را در بردارد.

وی برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم در نقاط مختلف شهری و روستایی استان، تشکیل هیئت های ویژه نوجوانان، راه اندازی مهد حسینی و غرفه های نقاشی کودکان و نوجوانان، برگزاری کلاس های آموزش قرآن در رشته های مختلف روخوانی و روانخوانی و نیز حفظ و نشست های تبیینی و تفسیر قرآن  را نیز اعلام کرد.

 

وی همیاری و مشارکت را ویژگی فعالان کانون های مساجد استان در طراحی و اجرای برنامه های مسجدی عنوان کرد، به طور نمونه به  مشارکت 108 کانون فرهنگی هنری استان در طرح نذری کمک به نیازمندان در ایام عیدانه دهه امامت و ولایت و در آستانه ماه محرم خبر داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: فعالان کانون ها مساجد با همراهی خیرین این مساجد، مبلغ  360 میلیون تومان مشارکت کردند و 180 دام قربانی و گوشت آن در قالب بسته های نذری و یا اطعام و طبخ غذای گرم بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

حجت الاسلام پاکدامن، همچنین در ادامه مطلب فوق افزود: این طرح با همیاری موسسه خیریه حضرت خدیجه سلام الله علیها شهر قم و خیرین برنامه تلویزیونی سمت خدا، با عنوان  «5 هزار مسجد، 5 هزار قربانی» ویژه اعیاد قربان و غدیر برنامه ریزی شد که از سوی موسسه مبلغ یک میلیارد و 80 میلیون تومان به کانون های مشارکت کننده برای خرید دام و ذبح  و توزیع بین نیازمندان، پرداخت شد.

وی توجه به موضوع انس به مطالعه و کتابخوانی، را از اولویت ها  عنوان کرد و گفت: تلاش داریم با تشکیل هسته های کتابخوانی  و خوانش وتحلیل کتاب های ارزنده با اولویت مجموعه ارزشمند طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم این موضوع گسترش یابد.

 

پایان/