محکومیت اهانت به قرآن کریم در مسجد امام حسن مجتبی (ع) روستای بدل آباد شهرستان خوی

محکومیت اهانت به قرآن کریم در مسجد امام حسن مجتبی (ع) روستای بدل آباد شهرستان خوی

تاریخ انتشار : ۵ مرداد ۱۴۰۲
مردم مومن و انقلابی روستای بدل آباد شهرستان خوی با در دست گرفتن قرآن اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، در پی هتک حرمت به ساحت قرآن کریم و سوزاندن کتاب آسمانی مسلمین در کشور سوئد، مسلمانان سراسر جهان این اقدام بی‌شرمانه را به شدت محکوم کردند.

این اتفاق مصادف با ماه محرم شده است و عزاداران حسینی در هیئت‌ها و مساجد علاوه بر عزاداری اهانت به قرآن کریم را محکوم می‌کنند.

این اعتراض از برپایی تظاهرات گرفته تا ارسال نامه به سران و مسئولان که این رویکرد در نهایت منجر به عذرخواهی دولت سوئد و اسلام‌هراسی خواندن این اتفاق شد. با این همه موج این اعتراضات خاموش نشده است و در ایران اسلامی نیز مردم خاموش ننشستند.

در شهرستان خوی نیز اقشار مختلف مردم با حضور در تجمعات و هیئات مذهبی، آتش زدن کلام‌الله مجید در کشور سوئد را محکوم کردند و خواستار برخورد با این کشور شدند.

هیئت‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نیز در سراسر خوی هتک حرمت به ساحت قرآن کریم را محکوم و از اجرا کنندگان این اقدام بی‌شرمانه اعلام انزجار کردند.

در همین ارتباط هیئت امام حسن مجتبی علیه السلام روستای بدل آباد که در مسجددر دهه اول محرم آیین سوگواری برای شهدای کربلا برگزار می‌کند محفل خود را به مصحف شریف قرآن کریم مزین کرد.

در این همین راستا همزمان با سراسر کشور همخوانی سوره مسد در تمامی هیئات و حسینیه های خوی در شب عاشورا برگزار می شود ‌.

پایان پیام/ 566