ظرفيت عظيم مسجد در تحقق اهداف تشکل هاي کارگري بکار گرفته شود

ظرفیت عظیم مسجد در تحقق اهداف تشکل های کارگری بکار گرفته شود

تاریخ انتشار : ۷ مرداد ۱۴۰۲
سرپرست ستاد کانونهاي فرهنگي و هنري مساجد خراسان جنوبي با اشاره به اينکه مسجد يک ظرفيت عظيم در حوزه تحقق برنامه‌هاي کار و کارگري دارد که مي‌توان به صورت مشترک به آنها پرداخت، بر استفاده از اين ظرفيت تاکيد کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی محقی در دیدار با مدیرکل کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: کانون‌های مساجد بعد از پایگاه‌های مقاومت بسیج، گسترده ترین و مردمی ترین مراکز فرهنگی در جوار مساجد هستند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی، اعتبارات بسیار پایین است، افزود: بخش عمده ای از فعالیت‌های فرهنگی در استان‌های بزرگ صنعتی، با همراه بخش خصوصی و مجموعه‌های بزرگ اقتصادی انجام می‌دهند.

سرپرست ستاد کانونهای فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: مسجد یک ظرفیت عظیم در حوزه تحقق برنامه‌های کار و کارگری دارد که می‌توان به صورت مشترک به آنها پرداخت.

وی از پایگاه‌های مقاومت بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان دو مرکز فرهنگی در نقاط مرزی استان یاد کرد و گفت: ۱۶ گروه سرود در خراسان جنوبی فعال هستند که هشت گروه ظرفیت تولیدات ملی دارند.

محقی با اشاره به فعالیت ۷۰۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان افزود: ۱۳ نهاد دولتی به عنوان بخش مساجد دخیل هستند که در این میان «مرکز رسیدگی به امور‌ مساجد، بسیج و ستاد کانونهای مساجد» سه ضلع و رکن اصلی به عنوان ایفا کنندگان نقش در مساجد هستند.

همچنین غلامرضا اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم در این دیدار با اشاره به وسعت برنامه‌های این اداره در بخش‌های مختلف کار و کارگری و رسیدگی به شکایات و تحقق اهداف تعاونی‌ها گفت: برنامه‌های زیادی در حوزه فرهنگی می‌توان با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد انجام داد.

وی بر تلفیق مسجد، ورزش و نماز تاکید کرد و افزود: برنامه‌های فرهنگی باید همراه با ورزش و جاذبه های نسل جوان به آنها ارائه شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از برگزاری ویژه برنامه‌های متعدد در هفته گرامیداشت تعاون در شهریورماه خاطرنشان کرد: در این زمینه می‌توان از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استفاده کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه مصوب شد جلسه آتی کارگروه فرهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور سرپرست ستاد کانون‌های مساجد استان برگزار شود.