هفتمين سوگواره استاني «ناله ني« برگزار مي‌شود

هفتمین سوگواره استانی «ناله نی« برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۸ مرداد ۱۴۰۲
مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خوزستان، از برگزاري هفتمين سوگواره استاني «ناله ني» به مناسبت گراميداشت ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان اباعبدالله الحسين (ع) خبر داد.

حجت‌الاسلام قاسم سمیری، در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مسجدسلیمان هفتمین سوگواره استانی «ناله نی» را با رویکردی نو و با هدف گرامیداشت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) برگزار می‌کند.

مدیر ستاد فهما خوزستان افزود: این سوگواره در چهار بخش «مداحی، نوحه‌خوانی و مرثیه‌خوانی» ترجیحا با گویش محلی بختیاری و سایر گویش‌های اقوام استان خوزستان، «عکس» با دوربین عکاسی دیجیتال، حرفه‌ای و تلفن همراه، «فیلم کوتاه، مستند گزارشی و داستانی» با دوربین فیلمبرداری خانگی، حرفه‌ای و تلفن همراه و «شعر، پیام کوتاه و قطعه ادبی» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوعات سوگواره ایام محرم، نهضت عاشورا و هر گونه رویداد مرتبط با این دو مقوله است، اضافه کرد: علاقه‌مندان بدون محدودیت و شرط سنی می‌توانند در هر کدام از بخش‌های سوگواره شرکت کنند.

حجت‌الاسلام سمیری، مهلت ارسال آثار به این سوگواره را تا پایان وقت اداری چهارشنبه (20 شهریور) اعلام کرد و ادامه داد: داوری آثار (9 و 10 مهر) انجام و مراسم اختتامیه سوگئاره نیز (12 مهر) در شهرستان مسجدسلیمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به کلیه آثار که در هر بخش پذیرفته شوند برای صاحبان اثر لوح یادمان و نفرات برتر لوح تقدیر و هدایائی اهدا می‌شود، تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در سوگواره باید پس از مطالعه شرایط فرم شرکت در مسابقه را تکمیل و نسبت به تحویل آن به دبیرخانه سوگواره واقع در شهرستان مسجدسلیمان، نفتک، میدان شهید بهنام محمدی، فرهنگسرای جوان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مسجدسلیمان یا با ارسال به آدرس الکترونیکی Naleye.ney1402@gmail.com اقدام و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 3-43269701 تماس حاصل نمایند.