از دسته‌روي و برافراشتن پرچم امام حسين(ع) تا تعزيه خواني در سوگ سيدالشهدا(ع)

از دسته‌روی و برافراشتن پرچم امام حسین(ع) تا تعزیه خوانی در سوگ سیدالشهدا(ع)

تاریخ انتشار : ۸ مرداد ۱۴۰۲
اعضاي کانون فرهنگي هنري حضرت فاطمه(س) کيسم آستانه اشرفيه با برگزاري برنامه هاي مختلف چون دسته‌روي، تعزيه‌خواني و شام غريبان به سوگواري در ماه محرم پرداختند.

زهرا کریمی کیسمی در گفت و گو با روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از استان گیلان با تسلیت ایام محرم به تبیین برنامه‌های این کانون در سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش پرداخت و اظهارکرد: همزمان با آغاز دهه اول محرم مراسم‌های عزاداری به همت کانون حضرت فاطمه (س) کیسم در مسجد آقا سید محمد یمنی برگزار شد.

مدیر کانون حضرت فاطمه(س) کیسم برپایی محفل انس، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی مذهبی، مداحی و مرثیه خوانی را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: اعضای نوجوان کانون پذیرایی از عزاداران حسینی را در این ایام برعهده داشتند.

 

 

وی به دسته روی اعضای کانون در روز تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و بیان داشت: هیئت زنجیرزنی و سینه زنی عزاداران حسینی بقعه و مسجد آقا سید محمد یمنی با حرکت به روستاهای اطراف و حضور در مساجد محل به عزاداری و سوگواری شهادت امام حسین(ع) پرداختند.

 

 

کریمی همچنین از برپایی مراسم تعزیه خوانی سید الشهدا(ع) در محوطه مسجد خبر داد و اذعان کرد: هنر تعزیه آیینی سنتی برای نمایش وقایع عاشورا است که شهادت امام حسین(ع) و یارانش را به تصویر می‌کشد.

 

وی تصریح کرد: این آیین به همت کانون حضرت فاطمه(س) و با همکاری هیئت امنا در عصر عاشورا برگزار شد.

وی همچنین از برگزاری مراسم شام غریبان در غروب روز عاشورا خبر داد و بیان کرد: در این مراسم عزاداران با روشن کردن شمع به سوگواری پرداختند واین آیین پایان بخش برنامه‌های کانون حضرت فاطمه(س) در دهه اول محرم بود.