دولت سيزدهم توجه ويژه اي به مساجد و مراکز فرهنگي در جوار مسجد دارد

دولت سیزدهم توجه ویژه ای به مساجد و مراکز فرهنگی در جوار مسجد دارد

تاریخ انتشار : ۸ مرداد ۱۴۰۲
حجت الاسلام ذوالقدري با يادآوري اينکه سنوات گذشته بسياري از فعاليت هاي فرهنگي هنري در مساجد به تعطيلي کشيده شده بود، گفت: خوشبختانه دولت سيزدهم توجه ويژه اي به مساجد و مراکز فرهنگي در جوار مساجد دارد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، حجت الاسلام مهدی ذوالقدری، امام جمعه شهر نوربهار و مدیر مسئول کانون صالحین در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان به مناسبت برنامه ریزی اوقات فراغت کانون های مساجد با اشاره به اینکه علیرغم محدودیت های موجود در این شهر، در کانون اقدامات خوبی انجام شده است.

 

وی به برخی کمبودها و محدودیت منابع و تجهیزات در کانون اشاره کرد و گفت: با این وجود کلاس های متعددی در رشته های مختلف قرآنی، اعتقادی، احکام و فرهنگی هنری اجرا می شود.

 

امام جمعه شهرنوبهار با یادآوری اینکه سنوات گذشته بسیاری از فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد به تعطیلی کشیده شده بود، گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم توجه ویژه ای به مساجد  و مراکز فرهنگی در جوار مساجد دارد.

 

حجت الاسلام ذوالقدری به برگزاری کلاس های قرآن برای دانش آموزان پسر در طول هفته به صورت مستمر اشاره کرد و افزود: برای این کلاس ها کتاب های قرآنی تهیه و در اختیار قرآن آموزان قرار گرفته است.

 

وی با یادآوری اینکه کلاس های قرآنی پیشتر برای خواهران مسجدی تشکیل می شد ولی در حال حاضر متوقف شده است، گفت: از ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان درخواست داریم تا با حمایت مالی از کانون ها این کلاس ها را از سر بگیریم.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده نیز در سخنانی با بیان اینکه جای خوشحالی دارد که در شهرنوبهار امام جمعه دغدغه کار فرهنگی و قرآنی دارد، گفت: این موجب مسرت و افتخار ما است که از چنین ظرفیتی برای تقویت فعالیت های فرهنگی و قرآنی در این شهر استفاده کنیم.

 

جهانشاهلو با یادآوری اینکه در سنوات گذشته موضوعات فرهنگی مورد مغفول قرار گرفت، اضافه کرد: در این دوران بسیاری از کانون ها تعطیل بود که با سرکار آمدن دولت سیزدهم کانون های مساجد جان تازه ای گرفت.

 

وی به حمایت از کانون های مساجد شهر قیدار و پیگیری فعالیت های این مراکز تاکید کرد و افزود: به کانون های نوربهار نیز توجه ویژه ای در حوزه های مالی و تجهیزات خواهد شد و برنامه های برای اجرای مشترک با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده خواهیم داشت.

 

این مسئول به بحث تجهیزات کانون های مساجد و رفع نیازهای کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: در شهرستان خدابنده 92 باب کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت می کند.