بازديدهاي ميداني از پايگاه هاي اوقات فراغت کانون ها آغاز شد

بازدیدهای میدانی از پایگاه های اوقات فراغت کانون ها آغاز شد

تاریخ انتشار : ۹ مرداد ۱۴۰۲
روند بازديد هاي ميداني و نشست هاي فرهنگي از فعاليت اوقات فراغت کانون هاي مساجد خراسان شمالي و انعکاس ابتکارات اين کانون ها آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ حوزه فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی، این روزها با سپری شدن  تیرماه و اوج برنامه ریزی و افتتاحیه ها و برگزاری کلاس های اوقات فراغت و سیال شدن روال آموزشی و فرهنگی در کانون ها، بازدید های میدانی از اقدامات و ابتکارات مساجد در مناطق مختلف استان را آغاز کردند.

 

این حوزه ابتدا از فعالیت های کانون فرهنگی هنری "چشمه نور" روستای مرزی و سنی نشین مزارلق در شهرستان راز و جرگلان بازدید کرد وهمراه  کلاس های آموزش قرآنی و تربیت حافظان و قاریان، موذنین و مکبرین کودک و نوجوان این کانون شد.

 

کانون فرهنگی هنری  "شهدای پشنده"  مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف روستای پشنده  در شهرستان راز و جرگلان دیگر کانون مرزی استان خراسان شمالی است که فعالیت های آموزشی و حلقه های تشکیل شده در این کانون ویژه کودکان و نوجوانان در قاب تصاویر هم اندیشی و بازدید حوزه فرهنگی ستاد استان نشست.

 

کارشناسان حوزه فرهنگی  ستاد کانون های مساجد خراسان شمالی  همچنین در روستای گریوان بجنورد حضور یافتند از تلاش های کانون فرهنگی هنری "مهدی یاوران" این روستا و برنامه های فرهنگی و آموزشی تابستانه آن بازدید کردند.

 

علاوه بر برگزاری کلاس های آموزش قرآنی و ترویج آموزه های قرآن کریم، برگزاری نشست های کتابخوانی و حلقه های بصیرتی، کلاس های تقویت دروس ویژه دانش آموزان، آموزش صنایع دستی و هنرهای تجسمی از جمله نقاشی و خوشنویسی، برگزاری کارگاه های مهارت زندگی و ... از جمله این برنامه ها در حال اجرا در کانون ها می توان نام برد.

 

گفتنی است، با انعقاد تفاهم نامه همکاری، قرار است از فعالیت پایگاه های اوقات فراغت کانون های استان مستندی 5 دقیقه ای به همت هنرمندان مسجدی تهیه شود.

 

پایان/