مجلس از مسجدمحوری در کاهش آسیب‌های اجتماعی حمایت می‌کند/ کانون‌های مساجد توان کادرسازی برای نظام را دارند

مجلس از مسجدمحوری در کاهش آسیب‌های اجتماعی حمایت می‌کند/ کانون‌های مساجد توان کادرسازی برای نظام را دارند

تاریخ انتشار : ۹ مرداد ۱۴۰۲
نماینده مردم تهران در خانه ملت با بیان اینکه مجلس بر کاهش مسجدمحورِ آسیب‌های اجتماعی تأکید دارد، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری به دلیل ارتباط با بدنه مردم می‌توانند در استعدادیابی و کادرسازی برای نظام موثر واقع شوند.

دکتر «زهره الهیان»، در  حاشیه بازدید از خبرگزاری شبستان در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد با اشاره به جایگاه اثرگذار مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و کاهش آسیب های اجتماعی جامعه، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در مورد اهمیت جایگاه مسجد فرمودند: «مساجد سنگرند،»، این  نکته کلیدی باید سرلوحه همه حمایت ها و فعالیت های مسئولین نسبت به مساجد باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مساجد در شرایط حاضر جایگاه واقعی و بلندی را که مد نظر امام خمینی(ره) بوده است، ندارند، در حالی که مسجد در محله باید محور همه فعالیت ها، خدمت رسانی ها، فرهنگسازی و مقابله با آسیب های اجتماعی باشد. اما هنوز در جامعه نقش مساجد در حوزه معیشتی و موضوعات مرتبط با آن همانند حوزه سلامت و دستگیری از محرومان آن گونه که باید فعال و نهادینه نشده است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود:  با این حال ما در سطح کشور و نیز شهر تهران مساجدی داریم که مرکز یک محله هستند و برحسب نگاه و اهتمام امام جماعت، آن مسجد پایگاه و مأمن مردم به شمار می آید که این کارکرد باید به دیگر مساجد نیز تسری یابد.

 

الهیان با اشاره به نقش اثرگذاری مرکز رسیدگی به امور مساجد در پویایی و اثرگذاری مساجد، بیان کرد: دستورالعمل، حمایت و ساز و کاری برای تقویت از مساجد هنوز تدوین نشده است؛ ضرورت دارد این مهم مورد توجه قرار بگیرد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر آمادگی خانه ملت برای حمایت از مساجد تاکید کرد و گفت: در چند روزگذشته با شهرداری تهران و برخی از اساتید و صاحب نظران در مورد آسیب های اجتماعی شهر و حفظ سلامت روحی، اجتماعی جلسه ای برگزار و در این جلسه تاکید شد، حرکت محله محور برای کاهش آسیب های اجتماعی باید با محوریت مساجد انجام شود و مقرر شد طرحی با حمایت دستگاه های مختلف تدوین شود، تا در این زمینه به الگویی واحد و مدلی مشخص با محوریت مساجد دست بیابیم.

 

وی همچنین بر نقش اثرگذار کانون های فرهنگی هنری مساجد در کادرسازی برای آینده نظام تأکید و خاطرنشان کرد:  به طور قطع کانون های فرهنگی هنری مساجد به جهت ارتباط مردم با این مجموعه ها، می توانند نقطه ثقلی برای استعدادیابی و تربیت کادر برای آینده نظام باشند.

 

پایان پیام/ 40