شور و حال بچه های مسجد در ماه محرم/ یک شهر پای کار امام حسین (ع) ایستاده است

شور و حال بچه های مسجد در ماه محرم/ یک شهر پای کار امام حسین (ع) ایستاده است

تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
بچه های مسجد کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی همچنان با شور و حال خاص و وصف نشدنی برای اباعبدالله حسین (ع) در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،  عشق و ارادت به ساحت مقدس اهل بیت (ع) به ویژه حضرت سید الشهدا (ع) به گونه ای در وجود بچه های مسجد نقش بسته که آتش به اختیار در خدمت امام حسین (ع) هستند.  کودکان و نوجوانان طوری با امام حسین (ع)  عجین شده اند که انگار سال هاست می شناسند. 

فعالیت های خود را برای امام حسین وقف کردند. و در این عرصه زن و مرد،  کودک و نوجوان،  پیر و جوان به میدان آمدند. هم زمانی ماه محرم با برنامه های اوقات فراغت هم زیبایی خاصی به مساجد بخشیده و تمام فعالیت ها با هم انجام میگیرد.

برگزاری مراسم الرحمن امام حسین (ع)  یکی از این مراسمات خاص است که در حسینیه حضرت ابوالفضل روستای ساتلمش محمدلو توسط کانون فرهنگی و هنری زینبیون برگزار شد.

آماده کردن نذری و توزیع آن می توان گفت یکی از رسومات دیرینه استان آذربایجان غربی است. که شور و حال نوجوانان دهه های مختلف را در این مراسم می توان دید.

 

همزمان با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان محافل روزانه انس با قرآن نیز روزانه توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در حال برگزاری است.

قرائت روزانه زیارت عاشورا و ذکر مصیبت امام حسین (ع) و خاندان مطهرش آن حضرت در اولویت برنامه های کانون قرار دارد.

در ادامه این مراسمات حضور در مزار شهدای گمنام نیز یکی از برنامه های اولویت دار کانون های فرهنگی و هنری بوده که حضور اعضای کانون حبیب ابن مظاهر در مزار شهدای گمنام پارک جنگلی است.

همچنین دسته های عزاداری نیز متشکل از بچه های مسجد در شب های دهه اول محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا به شکل خیابانی انجام می شود.

 

برگزاری نشست های بصیرتی با موضوع بصیرت عاشورایی، روضه خوانی، برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع امام حسین (ع) نمایش تئاتر تعزیه، مراسم عزداری مخصوص دختران عاشورایی نیز از جمله دیگر برنامه های کانون های فرهنگی و هنری در این ایام ماه محرم است.

این ها تنها گوشه ای از عشق و ارادت مسجدی ها به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) است که توسط اهالی مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان آذربایجان غربی برگزار می شود؛ آنچه مسلم است ارادت نسبت به حضرت امام حسین (ع) که نسل به نسل نیز با شکوه تر می شود.

پایان پیام/ 566