بازخوانی و تبیین فرهنگ عاشورا در دستور کار بچه های مسجد باشد

بازخوانی و تبیین فرهنگ عاشورا در دستور کار بچه های مسجد باشد

تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
امامی رودی گفت: کانون مساجد باید زمینه ساز تبیین فرهنگ عاشورایی باشد و در این راستا شناساندن ریشه های اصیل اسلامی و فرهنگ عاشورایی باید مهمترین اصل برای بچه مسجدی ها باشد.

محمد امامی رودی- مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا مسجد امام حسن عسگری(ع) روستای میرودپشت بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران اظهار کرد: قیام برای اصلاح امت جد امام حسین(ع) و پیامبر(ص) از تاکیدات مهم امام حسین در صحرای عاشورا در کنار اقامه نماز و امر به معروف بوده است.

 

 

وی افزود: اصل برنامه های عزاداری مرحم در کانون میرودپشت بابل با محوریت سخنرانی ها و تبیین فرهنگ عاشورایی است و معتقدیم که شعارهایی همچون آزادگی، انسانیت، شرافت، کرامت و ... و شعاری که امام حسین(ع) فرمودند:" اگر دین ندارید لااقل آزاده و مرد باشید و انسانیت داشته باشید" شعارهای عاشورایی است که باید در بین نسل جدید با توجه به توطئه های دشمنان و رخنه در بین نسل جدید در دستور کار کانون مساجد باشد.

 

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا مسجد امام حسن عسگری(ع) روستای میرودپشت بابل یادآور شد: امام حسین(ع) در صحرای کربلا پای ارزش ها و حقانیت و دین ایستاد و در ادامه راه ایشان ما باید ادامه دهنده راه و روش ایشان بوده و پای اسلام بایستیم و به وظیفه اسلامی و انقلابی خود عمل کنیم.

 

 

امامی گفت: همه ما در کانون مساجد به عنوان یکی از پایگاه های مهم ارزشی ، موظف هستیم فرهنگ عاشورا را تبیین کرده و پرچم امام حسین (ع) را با مبانی عاشورا به نسل جدید بشناسانیم.

 

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا مسجد امام حسن عسگری(ع) روستای میرودپشت بابل یادآور شد: کانون مساجد باید زمینه ساز فرهنگ عاشورایی باشد و در این راستا شناساندن ریشه های اصیل اسلامی و فرهنگ عاشورایی باید مهمترین اصل برای بچه مسجدی ها باشد.

 

 

وی افزود: این کانون در طول محرم برنامه های مختلفی را اجرایی کرده و برنامه هایی نظیر برپایی ایستگاه‌های صلواتی، مسابقات فرهنگی و هنری، زیارت عاشورا، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و پوستر با موضوع محرم و عاشورا، تعزیه خوانی، برپایی محافل معنوی قرآنی، ختم‌صلوات و قرآن‌کریم و مرثیه‌خوانی را تا پایان ماه صفر در برنامه‌های خود در دستور کار دارد.

پایان پیام/ 175