تاکنون ۳۰ میلیارد ریال برای ساماندهی مسجد جامع ارومیه هزینه شده است

تاکنون ۳۰ میلیارد ریال برای ساماندهی مسجد جامع ارومیه هزینه شده است

تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
صفری گفت: ساماندهی مسجد جامع ارومیه با مشارکت شهرداری در حال انجام بوده و تاکنون ۳۰ میلیارد ریال برای این منظور هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، مرتضی صفری،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، در حاشیه بازدید از روند سامان‌دهی مسجد جامع ارومیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سامان‌دهی این مسجد از اردیبهشت ماه سال جاری پس از انتشار اخباری مبنی بر تجمع معتادان در محوطه پشتی آن با همکاری شهرداری ارومیه آغاز شد و تاکنون ۳۰ میلیارد ریال برای ساماندهی مسجد جامع ارومیه هزینه شده است.

وی افزود: در نخستین گام پاک‌سازی اطراف مسجد از زباله‌ها انجام و دیوار نوشته‌های روی آن پاک شد و با ایجاد دیوار حائل از حضور معتادان متجاهر در اطراف این مسجد جلوگیری شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین در راستای ساماندهی مسجد جامع ارومیه نورپردازی و نصب دوربین نیز صورت گرفته است.

صفری در ادامه با اشاره به دیگر بناهای تاریخی گفت: البته این موضوعات مختص مسجد جامع ارومیه نیست چون در مجاور برخی آثار تاریخی نیز تصاویری این چنینی به ثبت رسیده که با هماهنگی سایر دستگاه‌ها اقدامات لازم برای ساماندهی آنها انجام می‌شود.

گفتنی است؛ مسجد جامع ارومیه به شماره ۲۴۳ در فهرست آثار ملی ثبت شده و یکی از بناهای فاخر تاریخی آذربایجان‌غربی با معماری منحصربه‌فرد است.

هم‌اکنون مسجد با ۲ درب ورودی به راسته سنگ‌تراشان و بازار عطاران به بیرون راه دارد؛ این مسجد شامل مجموعه آثاری از دوره‌های سلجوقی، ایلخانی، زندیه و معاصر است.

 
 
 
 

پایان پیام/ 566