ایجاد امید و نشاط مهمترین هدف طرح اوقات فراغت کانون های مساجد

ایجاد امید و نشاط مهمترین هدف طرح اوقات فراغت کانون های مساجد

تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
ایجاد امید و نشاط معنوی از مهمترین اهداف اجرای طرح اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،  ایجاد امید و نشاط معنوی، پیوند میان مسجد، خانه و مدرسه، خدمت رسانی به مناطق محروم وکم برخوردار استان،  از مهمترین محورها و اهداف اجرای این طرح در سالجاری است.

امسال در طرح تابستانی کانون، برنامه های متنوع قرآنی، فرهنگی، هنری، علمی، ورزشی و تفریحی در کانون های فرهنگی هنری سطح استان در قالب کلاس‌های آموزشی، جشنواره ها و مسابقات و اردوهای فرهنگی در جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اجرا می شود.

در این راستا حضور مدیران کانون ها و استان مهم و ضروری است و می تواند در ایجاد این روحیه موثر باشد. محسن رضایی،  مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی از کانون های حضرت حر مسجد حضرت حر شهرستان ارومیه، کانون پیروان ثارالله مسجد روستای قره حسنلو ارومیه به همراه کارشناس فرهنگی بازدید کرد.

ارائه بسته خدمت جهت حمایت از مدیران کانون مجری طرح اوقات فراغت  از دیگر اقدامات کانون فرهنگی و هنری مساجد استان است که در این راستا هماهنگی با باشگاه‌های ورزشی، سینما، تخفیف ۲۰ درصدی خانه جوان ارومیه برای بچه‌های مسجدی، هماهنگی با اردوگاه‌های امام علی و نور در هفته دو روز برای خواهران و برادران و هماهنگی با کارشناس فنی و حرفه‌ای برای مهارت آموزی از جمله مسایل مطرح شده در این بسته است.

همچنین خدمات فرهنگی و اجتماعی شامل کارگاه‌های آموزشی، مشاوره، اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی، روابط دختر و پسر و حجاب، خدمات علمی و معرفتی شامل مسابقات کتاب خوانی، برگزاری جلسات معرفتی، خدمات قرآنی شامل برگزاری محافل قرآنی، کلاس‌های تفسیری و نهج البلاغه، بسته‌های خدمات هنری شامل سینما، تئاتر، اجرای گروه‌های سرود، خدمات تفریحی شامل استخر، اردو، باشگاه‌های ورزشی، بازی‌های تاما، برگزاری اردوهای پیشرفتی و بازدید از کارخانه‌ها جهت آشنایی بچه‌های مسجدی با فضای کسب و کار از جمله دیگر خدمات این طرح است.

گفتنی است؛ در پایان این بازدیدها با اهدای تابلو فرش از مدیران کانون تجلیل شد.

 

پایان پیام/ 566