خلقت جهان هستي به صورت مدني بوده و مدنيت يعني داشتن کانون

خلقت جهان هستی به صورت مدنی بوده و مدنیت یعنی داشتن کانون

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
حجت الاسلام و المسلمين محمدزاده گفت: خلقت جهان هستي به صورت مدني بوده و مدنيت يعني داشتن کانون، منبر و مرکز هدايت است که تمام ائمه(ع) به عنوان کانون دارن الهي در طول تاريخ بشريت بودند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی، روزچهارشنبه( 11مرداد ماه)، همایش مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان چالدران، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «سیف علی محمدزاده»، امام جمعه شهرستان چالدران، «محسن رضایی»، مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان و دیگر مسئولین شهرستانی، در مسجد جامع شهرستان چالدران  برگزار شد. 

 

حجت الاسلام و المسلمین سیف علی محمدزاده، امام جمعه شهرستان چالدران در این همایش گفت: اهل بیت (ع) یکی از کانون های جامع برای تربیت،هدایت جامعه و دادن الگوی صحیح برای زندگی بشرمامور هستند و در سیره عملی نبی اکرم(ص) وقتی مامور می شود که ابلاغ رسالت را علنی کند، اقدام به بحث مسجد می کنند.

 
وی ادامه داد: حضرت محمد (ص) که بعثت از ایشان شروع شد و باعث شد کانون هایی ایجاد کند، تا بتواند جامعه زندگی صحیح را در  برابر بندکی پروردگار درست هدایت کند. 

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدزاده ادامه داد:مساجد همیشه مدنظر خداوند متعال است ، مراکزی که به عنوان مراکز تربیت، عبادت، فرهنگ و علم مطرح هستند در هر دین و آیین  مورد توجه می باشد. 

امام جمعه شهرستان چالدران گفت:خلقت جهان هستی به صورت مدنی بوده و مدنیت یعنی داشتن کانون، منبر . مرکز هدایت است که تمام ائمه(ع) به عنوان کانون دارن الهی در طول تاریخ بشریت بودند.

این مسئول گفت: کانونی که برای مساجد تعریف می شود باید مردم جامعه و نسل جوان را احصا کند و به موقع به این رسالت ها عمل کند و یکی از بزرگ‌ترین وظایف کانون های مساجد که با این اصول احیا شود ، موضوع نهی از منکر است. 

وی با بیان اینکه باتوجه به مشکلات امروزه ،کانون ها را دشمن هدف گرفته و الان دشمن وارد جنگ تن به تن شده،  گفت: امروزه باید به جامعه مرز اسلام و کفر را بشناسانیم و کانون های مساجد دارای وظایف مهم در جهت امانت داری پیامبر اسلام است. 

حجت الاسلام و المسلمین محمدزاده ادامه داد: در کنار مساجد سالن های مختلف، کتابخانه های عظیم و جامع باید ایجاد شود و مساجد حتی باید درمانگاه، صندوق خیریه، انبار زکات و حتی پارک های کاملا مناسب و در خور مومنان باید باشد و همه باید در این راستا اقدام کنیم. و الان دشمن قسم خورده در تلاش است که کانون خانواده را در کشورهای اسلامی از بین ببرد. 

 

امام جمعه شهرستان چالدران افزود: پیروزی انقلاب اسلامی حاصل فعالیت های مساجد است و هدف از ساماندهی کانون های مساجد حفظ سنگرها و مساجد است و در این راستا ،کانون عاشورای حسینی را باید الگو قرار دهیم که با تمام قوا،با خانواده خود وارد صحنه شدند