نقش سيدالشهدا در حوزه رسانه مطرح نشده است

نقش سیدالشهدا در حوزه رسانه مطرح نشده است

تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام محقي با بيان اين‌که نقش سيدالشهدا (ع) در حوزه رسانه مطرح نشده است، به نقش رسانه در واقعه عاشورا اشاره کرد.

 به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی محقی سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در دومین جلسه حسینیه رسانه که به خبرگزاری شبستان و سازمان بسیج رسانه استان برگزار شد، گفت: بنا به روایات مطرح‌ شده کسی که امام را به شهادت رساند و متوکل که مانع زیارت مرقد امام شد از دشمنان سید الشهدا هستند و سومین و خطرناک‌ترین دشمن سیدالشهدا کسی است که وقایع عاشورا را تحریف می‌کند.

وی با بیان این‌که در منابر سیدالشهدا کمتر تحلیل های تاریخی بیان می شود، گفت: این مهم به این دلیل بیان نمی شد که برخی افراد نمی توانستند با گفتن اصل ماجرا از مردم سو استفاده کنند و خوشبختانه چند سالی است که در منابر سیدالشهدا به این مهم پرداخته می‌شود.

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به این مهم که نقش سیدالشهدا در حوزه رسانه مطرح نشده است، گفت: در خصوص اصحاب سیدالشهدا هم نتوانستیم این شخصیت‌ها را به مردم مطرح کنیم.

حجت‌الاسلام محقی در ادامه با بیان این‌که بخش عمده مؤمنان را شیطان نه از طریق گناه که با مناسک از مسیر بیرون می‌کند، به خوارج اشاره کرد و یادآور شد: خوارج را دشمن با مناسک نماز، روزه و... از بین برد.

وی تأکید کرد: در تاریخ مناسکی بنا به سنت و آیین هر منطقه وارد عزاداری سیدالشهدا شده‌است و باید شور را بر شعور حاکم کرد.

 به گفته وی هنر این است که مناسک خرج دین شود درحالی‌که دین را خرج مناسک می‌کنیم.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گریزی به سال 61 هجری زد و گفت: در سال ۶۱ هجری قیام سیدالشهدا به‌ دلیل بحران مدیریتی در قلمرو جامعه اسلامی اتفاق افتاد.

وی به وقایع پیرامون عاشورا مانند نیمه ‌تمام گذاشتن مناسک حج، خروج از مدینه و .... توسط سیدالشهدا اشاره کرد و افزود:  با این اقدامات مردم درگیر قیام سیدالشهدا شدند.

وی داشتن هوش سیاسی را در به دست آوردن جهاد تبیین مهم دانست و بر نقش روحانیت و رسانه در معرفی حق تأکید کرد و گفت: امروز رسالت ما و رسانه‌ها در معرفی حق سنگین است و باید شخصیت‌ها را تبیین کنیم.