پذیرایی از عوامل اجرایی مواکب اربعین توسط بچه‌های مسجد/توزیع روزانه ۱۰ هزار وعده غذایی در موکب فتح

پذیرایی از عوامل اجرایی مواکب اربعین توسط بچه‌های مسجد/توزیع روزانه ۱۰ هزار وعده غذایی در موکب فتح

تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
بشیری با بیان اینکه موکب فتحِ بچه‌های مسجد از ۲۵ محرم خدمات خود برای رانندگان و عوامل اجرایی مواکب اربعین را آغاز می‌کند، گفت: این موکب از اول تا ۲۵ صفر در محورهای اطعام، اسکان و برنامه‌های فرهنگی پذیرای زائران اربعین حسینی است.

«روح‌الله بشیری» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان درباره تدارک موکب فتحِ بچه‌های مسجد برای اربعین ۱۴۰۲، اظهار کرد: این موکب که به همت کانون فرهنگی هنری «فتح» در مرز مهران برپا می‌شود از ۲۵ محرم کار خود را در محور اسکان و پذیرایی رانندگان و عوامل اجرایی موکب‌هایی که به سمت عتبات عالیات در عراق ‌می‌روند، آغاز می‌کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری و موکب «فتح» تصریح کرد: این خدمت‌رسانی تا ابتدای ماه صفر ادامه دارد و طی این ایام روزانه ۲۵۰۰ پرس غذای گرم در مرز مهران بین رانندگان و عوامل اجرایی مواکب اربعین توزیع می‌شود.

 

وی با بیان اینکه موکب فتح امسال در قالب مجمع فعالیت و به زائران اربعین خدمات ارائه می‌کند، گفت: بدین ترتیب که عوامل و خدمات چند موکب در این موکب تجمیع شده و موکب در کنار مسجد همجوار با پایانه مرزی مهران پذیرای زائران اربعین حسینی می‌شود.

 

 

 

بشیری با بیان اینکه موکب فتح از ابتدای ماه صفر فعالیت خود را در پذیرایی از زائران اربعین آغاز می‌کند، ابراز کرد: توزیع سه وعده غذای گرم برای صبحانه، ناهار و شام که روزانه حدود ۱۰ هزار پرس می‌شود، برپایی نانوایی و توزیع نان، توزیع شربت و بستنی و فالوده به تناسب گرمی هوا از خدمات این موکب در بخش پذیرایی و اطعام است.

 

وی با بیان اینکه موکب فتح در زمینه اسکان نیز فعالیت می‌کند، افزود: امکان اسکانِ روزانه بین دو تا سه هزار نفر از زائران اربعین هم در گروه خوهران و هم برادران در این موکب فراهم شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری و موکب «فتح» با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی نیز برای این موکب تدارک دیده است، ابراز کرد: برگزاری نماز جماعت و برگزاری مراسم مداحی و عزاداری ازجمله این فعالیت‌ها است که در کنار اطعام و اسکان زائران، انجام می‌شود.

 

 

 

بشیری از استمرار فعالیت‌های موکب فتح تا ۲۵ ماه صفر خبر داد و خاطرنشان کرد: اربعین ۱۴۰۲ دهمین سال فعالیت این موکب در پایانه مرزی اربعین است. همه خادمان که نزدیک به ۱۰۰ نفر در بخش خواهران و برادران هستنداز بچه‌های مسجد و کانون تأمین می‌شوند. هزینه خدمات نیز توسط خیران در اختیار کانون و موکب قرار می‌گیرد.

 

پایان پیام/ 9