محرم عاملی مهم برای مشرف شدن به شرف دین است

محرم عاملی مهم برای مشرف شدن به شرف دین است

تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
حجت الاسلام کاظمی مازندرانی گفت: ما هر چه داریم از محرم است که موجب بالندگی ما شده است و محرم عاملی مهم برای مشرف شدن به شرف دین است.

حجت الاسلام سید یحیی کاظمی مازندرانی- مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام صادق(ع) مسجد جامع چالوس، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از مازندران اظهار کرد: کانون مساجد به عنوان پایگاه مهم فرهنگی ، هنری و ارزشی در طول سال وظیفه سنگینی در راستای تبیین ارزش ها در بین نسل جددی دارد و این مهم در طول ماه محرم پررنگ تر و بیشتر از همیشه می‌شود تا در راستای تبیین ارزش ها تلاش شود.

 

وی افزود: در دهه اول محرم امسال براساس وظیفه به تبیین گری پرداختیم و با برنامه های فرهنگی و بصیرت افزایی و محتوایی در ماه محرم با استفاده از ظرفیت سخنرانان در مسجد و کانون وارد عمل شدیم و استقبال خوبی انجام شد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام صادق(ع) مسجد جامع چالوس یادآور شد: مجالس دهه اول محرم با کلام حجت الاسلام سیدعلیرضا دانا استاد حوزه و دانشگاه از قم و با نوای کربلایی محمد شریفی و امیرحسین شریفی به مدت 11 شب در کانون امام صادق(ع) مسجد جامع چالوس برگزار شد و همچنین اطعام طعام حسینی هم از برنامه های دیگر کانون  بود که اجرایی شد.

 

حجت الاسلام کاظمی مازندرانی گفت: ما هر چه داریم از محرم است که موجب بالندگی ما شده است و محرم عاملی مهم برای مشرف شدن به شرف دین است.

 

وی افزود: کانون مساجد نهاد مردمی برگرفته از مردم است که با استفاده از ظرفیت و ارتباط مردمی می تواند در بخش های مختلف جامعه نقش آفرینی کرده و کارکردهای مغفول شده مساجد را به ظهور و بروز برساند و باید در این بخش تلاش شود تا با وحدت و یکپارچگی در این بخش اقدام شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام صادق(ع) مسجد جامع چالوس یادآور شد: محرم به ما درس وفداری، ولایتمداری، دشمن‌شناسی، بصیرت، امر به معروف و نهی از منکر و حجاب و پاسداری از ارزش‌ها را به ما می‌آموزد و باید این داشته ها و ارزش ها به نسل جدید منتقل شود تا دین همچنان در اوج بماند.

پایان پیام/ 175