شبکه مساجد ظرفیت خدمت بی‌هزینه به زائران اربعین را دارد/ اعزام ۱۰۰۰ زائراولی به اربعین با همکاری آموزش‌وپرورش

شبکه مساجد ظرفیت خدمت بی‌هزینه به زائران اربعین را دارد/ اعزام ۱۰۰۰ زائراولی به اربعین با همکاری آموزش‌وپرورش

تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خداداده با بیان اینکه تنها شبکه‌ای که می‌تواند به زائران اربعین بدون هزینه‌ خدمت کند، شبکه مساجد است، گفت: علاوه بر تدارک برنامه‌های فرهنگی هنری برای اربعین، یک هزار زائراولی را با همکاری آموزش‌وپرورش به این سفر اعزام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، نشست هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی هنری فعال در کنگره عظیم اربعین حسینی امروز (یکشنبه، ۱۵ مرداد ماه) در سالن گلزار بهشت زهرا(س) در حال برگزاری است.

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «کمال‌الدین خداداده» در این نشست گفت: اگر شبکه بچه‌های مسجد در حوزه اربعین شکل بگیرد، بسیاری از امور و کار‌های مرتبط با کنگره اربعین حسینی بهتر و راحت‌تر انجام می‌شود و آثار و برکات آن را در محلات و خیابان‌های شهر مشاهده خواهیم کرد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با ابراز خرسندی از اینکه هر سال نسبت به سال‌های قبل مواکب اربعین حسینی از نظر کمّی و کیفی ارتقا می‌یابند، بیان کرد: خوشبختانه، به برکت خون شهدا و نفس امام خمینی(ره) و به برکت مجاهدت شهدا، وجود شخصیت‌هایی همچون حاج قاسم و شکل‌گیری نهضت مقاومت و نیز پس از ساقط شدن صدام شاهد این مسأله بودیم که مسیر اربعین در سال‌‌های اخیر در کشور عراق و نیز در کشور ما با سبک و مدل جدیدی در حال رقم خوردن است.

 

وی با بیان اینکه ضرورت دارد مساجد و خانه‌ها به عطر کربلا معطر شوند، ابراز کرد: امسال اولویت کانون‌های مساجد باید این مسأله باشد که همه در شهر‌های خودمان نسبت به بزرگداشت اربعین اهتمام داشته باشیم و زائرانی را که از کشور‌های مرزی وارد ایران می‌شوند و قصد حضور در حماسه اربعین را را دارند، حمایت نماییم.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: تنها شبکه‌ای که می‌تواند به زائران اربعین حسینی بدون هیچ هزینه‌ای خدمات ارائه دهد، شبکه مساجد است.

 

وی ادامه داد: خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی یک وظیفه انسانی است، بنابراین، ضرورت دارد که مساجد را برای اسکان شرکت‌کنندگان اربعین مهیا کنیم و در این زمینه تبلیغات صورت گیرد. مساجد در این ایام علاوه بر اسکان و پذیرایی می‌توانند برنامه‌های فرهنگی نیز برای زائران حسینی تدارک ببینند؛ ضمن اینکه در کنار این برنامه‌ها باید برای حفظ جان و سلامت زائران نیز برنامه داشت چرا که شرکت‌کنندگان در این مراسم نیرو‌های کیفی جامعه تشیع هستند و به این مسیر اعتقاد دارند؛ بنابراین باید نسل آن‌ها حفظ شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین خداداده خطاب به موکب‌داران منتخب کانون‌های مساجد کشور گفت: اگر طریق امام حسین(ع) را نشناسیم خدمت کردن در این مسیر ارزشی ندارد، بنابر این، ضرورت دارد که نسبت به ترویج، بیان و تبیین طریق حسینی اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم چرا که در این صورت است که زندگی حسینی، علوی، زینبی خواهیم داشتم.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به تدارک برنامه‌های فرهنگی و هنری از سوی کانون‌های مساجد برای کنگره عظیم اربعین حسینی اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در مواکب و مسیر پیاده روی اربعین اجرای برنامه خواهند داشت. همچنین، در تلاش هستیم که با همکاری آموزش و پرورش یک هزار زائراولی را به زیارت امام حسین (ع) اعزام کنیم.

 

 

پایان پیام/ 40