دستورالعمل اقدامات براي توسعه محلات کم برخوردار با محوريت مساجد تدوين شود

دستورالعمل اقدامات برای توسعه محلات کم برخوردار با محوریت مساجد تدوین شود

تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
دومين نشست کارگروه فرهنگي توسعه محلات کم برخوردار خراسان شمالي با پيشنهاد تدوين دستورالعملي جامع و متقن با تأکيد بر محوريت مساجد و فعالان مسجدي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛«حمیدرضا خاکشور»، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی امروز، یک شنبه، 15 مرداد ماه، در دومین نشست کارگروه فرهنگی توسعه محلات کم برخوردار خراسان شمالی، مساجد را پایگاه مهمی برای تبدیل تهدید به فرصت کاهش و کنترل آسیب ها عنوان کرد.

وی در ادامه این مطلب افزود: برای رونق بخشی به این نقش مسجد، لازم است زمینه جذب افراد اثرگذار به مساجد در این باره فراهم شود.

خاکشور آموزش و پرورش افراد در محلات کم برخوردار  را مورد توجه قرار داد و در ین باره تهیه و تدوین شناسنامه محلات کم برخوردار را در این خصوص مطرح کرد.

خاکشور احصاء "محلات بحران" در محلات کم برخوردار با محوریت پایگاه های مساجد و فعالان مسجدی را  به چهار دستگاه کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد فرمان امام(ره)، هلال احمر و بهزیستی واگذار کرد و خواست تا با آموزش های بیشتر در مساجد زمینه رشد اجتماعی و فرهنگی افراد فراهم شود.

 

وی در پایان با تاکید بر تدوین دستوالعمل جامع و متقن در این کارگروه برای ارتقاء محلات کم برخوردار، محوریت مساجد درعملکردها و برنام ها را باردیگر به شکل ویژه مورد تاکید قرار داد.

 

حجت الاسلام عباس سرشته، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، توجه به رشد اجتماعی و اعتقادی مادران و دختران در محلات آسیب پذیر را مورد توجه قرار داد در این باره برگزاری کارگاه های آموزشی زندگی پویا را به عنوان برنامه انجام شده توسط کانون های مساجد ارائه کرد.

 

گفتنی است، در این جلسه که در استانداری خراسان شمالی برگزار شد، مدیران دستگاه های خدمت رسان و نیز فرهنگی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد فرمان امام(ره)، بهزیستی و جمعیت هلال احمر گزارش هایی از اقدامات صورت گرفته ارائه کردند، که از آن جمله طرح مسجد الگوساز در 5 مسجد محله کم برخوردار، شناسایی مربیان و ظرفیت های آموزشی محلات با محوریت شبکه فرهنگی مسجد و نیز تدوین تقویم فرهنگی از اهم این اقدامات می توان نام برد.

 

پایان/