اجرای پویش‌های سلامت‌محور با مشارکت مساجد در منطقه ۱۴ تهران

اجرای پویش‌های سلامت‌محور با مشارکت مساجد در منطقه ۱۴ تهران

تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
پویش‌های سلامت‌محور با برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی همراه و محوریت مساجد در منطقه ۱۴ اجرا می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، «امیر یزدی»، شهردار منطقه با اشاره به اینکه این برنامه ها در ایام محرم و برای ارتقاء سلامت جسمی و روحی و افزایش آگاهی شهروندان و نمازگزاران با محوریت مساجد و بوستان‌ها در حال اجرا است، گفت: تکریم و پایش سلامت افراد دارای معلولیت، ارائه خدمات سلامت به خانواده شهدا، اهدای بسته معیشتی به افراد کم برخوردار کانون سلامت و برگزاری کارکاه آموزشی سبک زندگی سالم، مهارت های تاب آوری در بحران های زندگی و... از جمله برنامه‌های به اجرا در آمده است.

 

ارائه خدمات سلامت به سالمندان در دوشنبه‌های سالمندی و برگزاری کارگاه آموزشی مراقبت در دوران سالمندی به همراه پایش سلامت ویژه طرح سه شنبه‌های مساجد از دیگر برنامه های به اجرا درآمده ویژه سالمندان و افراد دارای معلولیت است که به کفته یزدی با محوریت سراها و مساجد تا پایان این ایام تداوم دارد.

 

شهردار منطقه ۱۴ همچنین به اجرای پویش تبعیض مثبت جهت افراد کم برخوردار به عنوان برنامه‌های شاخص نام برد که برای ارتقاء سلامت جسمی و روحی و افزایش آگاهی شهروندان و نماز گزاران در حوزه خودمراقبتی انجام گرفت.

 

وی افزود: این پویش که هر سه‌شنبه در یک محله اجرا می شود، تاکنون در مساجد ارباب محله دلگشا، صاحب الزمان(عج) در محله صاحب الزمان (عج)، مسلم بن عقیل در محله نبی اکرم(ص)، علی بن الحسن (ع) در محله شهدای گمنام، محبین الزهرا(س) در محله گذر پایین دولاب و ... برگزار شده است.

 

یزدی در ادامه با اشاره به استقبال شهروندان از اجرای پویش‌های سلامت محور ویژه فصل تابستان گفت: با هدف ارتقای سلامتی شهروندان به ویژه اقشار خاص علاوه بر برپایی اردوی های تابستانی برای اعضای کانونهای سلامت محلات، مسابقات ورزشی متنوع همچنین سنجش و پایش سلامت با برپایی میز خدمات سلامت و کارگاه های آموزشی با موضوع سلامت، محیط زیست، دیابت و تغذیه سالم، سبک زندگی سالم، ارتباط موثر، پیشگیری از بیماریها و... در بوستان، کانون های سلامت و مساجد برپاشده تا به سالمندان و افراد دارای معلولیت مهارت های خود مراقبتی ارائه شود.

 

وی با یاداوری اینکه تاکنون صدها شهروند سالمند وافراد دارای معلولیت در تابستان از برنامه‌های آموزشی و خدمات سلامت محور بهره مند شدند، از استمرار این فعالیت ها برای خانواده ها ی منطقه تا پایان تابستان خبرداد.

 

پایان پیام/ 40