اعلام آمادگي کانون هاي مساجد استان زنجان براي اجراي برنامه هاي مشترک با ورزش و جوانان در طول تابستان

اعلام آمادگی کانون های مساجد استان زنجان برای اجرای برنامه های مشترک با ورزش و جوانان در طول تابستان

تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
اسلامي از آمادگي کانون هاي مساجد استان زنجان در اجراي برنامه هاي مشترک با ورزش و جوانان و سازمان هاي مردم نهاد در موضوع ازدواج، خانواده و ترويج الگوي فرزندآوري در طرح غني سازي اوقات فراغت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان امروز در دیدار با معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان به تفاهم نامه منعقد شده بین کانون های مساجد و سازمان ورزش و جوانان استان در سال 96 اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه نواقصاتی داشته و امیدواریم در تفاهم نامه ای در پیشرو به امضای طرفین خواهد رسید این نواقصات برطرف شود.

 

وی با بیان اینکه در استان زنجان 385 باب کانون فرهنگی هنری  با 14 هزار و 317 نفر فعالیت می کند، گفت: از این تعداد 58 درصد کانون ها روستایی و 42 درصد شهری هستند و تمام اطلاعات مربوط به کانون ها در سامانه بچه های مسجد ثبت شده است.

 

اسلامی به برخی از اقدامات ستاد کانون های مساجد در حوزه کتاب اشاره کرد و افزود: طرح پایش کتابخانه های مساجد و جمع آوری و تعویض قرآن های مستعمل و اهداء نسخه های جدید قرآن کریم با توزیع 1250 جلد قرآن در بین مساجد اجرا شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان به سایت بچه های مسجد و وجود سه شبستان هنر، فرهنگ، کارآفرینی و نوآوری اشاره کرد و افزود: اقدامات کانون های مساجد در 12 رواق ثبت می شود.

 

وی به فعالیت 12 گروه سرود کانون های مساجد در استان اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته با همکاری سپاه دوره توانمندسازی مربیان گروه های سرود را اجرا کردیم و با توجه به وجود نیروهای توانمند در این گروه ها تفاهم نامه ای با بنیاد شهید استان منعقد شد تا چهار گروه سرود سرودهایی با محتوای ارزشی ایثار و شهادت تولید کنند.

 

اسلامی با اشاره به برگزاری دوره توانمندسازی گروه های تئاتر در بین بچه های مسجد گفت: در ادامه این دوره ها جشنواره«مدرسه تئاتر شبستان» با حضور جمعی از اساتید برجسته کشوری به مدت 2 روز در زنجان اجرا شد.

 

مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان ادامه داد: به رغم موفقیت در اجرای برنامه های فرهنگی هنری، خلاء هایی در حوزه ورزش بچه های مسجد احساس می شود و امیدواریم با هم افزایی و همفکری با سازمان ورزش و جوانان و اجرای برنامه های مشترک این خلاء ها برطرف شود.

 

وی با یادآوری اینکه در جلسه شورای فرهنگ عمومی مقرر گردید 10 درصد از اعتبارات فرهنگی شهرداری در امورات مساجد شهری و 3 درصد از اعتبارات دهیاری در امورات مساجد روستایی هزینه شود، گفت: از این فرصت می توان برای رفع خلاء های فضای ورزش بالاخص در مناطق محروم استفاده کنیم.

 

اسلامی اضافه کرد: سال گذشته دوره آموزشی زوج های جوان را در بین زوج های جوان شهرستان خرمدره در چهار سرفصل احکام خانواده، روانشناسی، مزاج شناسی و حقوق خانواده برگزار شد و این آمادگی را داریم تا با همکاری سازمان های مردم نهاد این دوره های را در مناطق مختلف استان اجرا کنیم.