کانون هاي مساجد از ظرفيت خانه هاي ورزش روستايي بهره مند مي شوند

کانون های مساجد از ظرفیت خانه های ورزش روستایی بهره مند می شوند

تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
به گفته اماني، در بخش ورزش روستايي نيز 260 خانه ورزش روستايي در روستاهاي بالاي 400 خانوار استان مجهز به وسايل ورزشي ايجاد شده است و کانون هاي مساجد مي توانند از اين ظرفيت نيز استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، غفار امانی، معاون ورزش سازمان ورزش و جوانان استان زنجان امروز در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان با بیان اینکه اقدامات کانون های مساجد در سطح استان اثرگذار است، گفت: انعقاد تفام نامه بین کانون های مساجد و سازمان ورزش و جوانان بستری برای اجرای برنامه های مشترک و استفاده از ظرفیت طرفین فراهم خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه حوزه ورزش سازمان در سه بخش ورزش قهرمانی، همگانی و ورزش روستایی فعالیت می کند، گفت: می توانیم با همراهی هیئت های ورزشی استعدادهای ورزشی بچه های مسجد را در بخش ورزش قهرمانی شناسایی کنیم.

 

امانی با اشاره به اینکه ورزش همگانی را در پارک های شهر راه اندازی کردیم، گفت: می توانیم از ظرفیت کانون های مساجد و بچه های مسجدی در ورزش های همگانی استفاده کنیم.

 

به گفته معاون ورزش سازمان ورزش و جوانان استان زنجان، در بخش ورزش روستایی نیز 260 خانه ورزش روستایی در روستاهای بالای 400 خانوار مجهز به وسایل ورزشی ایجاد شده است و کانون های مساجد می توانند از این ظرفیت نیز استفاده کنند.

 

رئیس گروه ستاد ساماندهی امور جوانان ورزش و جوانان استان زنجان نیز در ادامه بر ضرورت افزایش مشارکت بین کانون های فرهنگی هنری و سازمان های مردم نهاد تاکید کرد و ادامه داد: این هم افزایی می تواند در اجرای برنامه های مشترک و کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند.

 

غضنفریون با یادآوری اینکه آماده همکاری در حوزه جوانان هستیم، گفت: در ستاد ساماندهی امور جوانان که به زودی در استانداری برگزار خواهد شد موضوعات مربوط به کانون های مساجد و اختصاص فضاهای ورزشی و اجرای برنامه های مشترک بین این دو مجموعه مطرح خواهد شد.

 

معاون امور توسعه بانوان ورزش و جوانان استان زنجان نیز در سخنانی با یادآوری اینکه گستردگی کانون های مساجد در سطح استان موجب خرسندی است، گفت: با توجه به اینکه 58 درصد کانون های مساجد روستایی هستند خلاء موجود در زمینه فضاهای ورزشی برای جوانان و نوجوانان مسجدی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

واسعی با بیان اینکه کانون های مساجد بستر خوبی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستند گفت: کانون های مساجد زمینه ایجاد انگیزه برای حضور جوانان مسجدی در زمینه ورزش های همگانی و جشنواره های ورزشی فراهم خواهند کرد.

 

وی با یادآوری اینکه می توانیم از ظرفیت شهرداری و پارک های سطح شهر برای نصب میزهای شطرنج، تورهای والیبال و ... استفاده کنیم، گفت: این اماکن می تواند زمینه حضور گسترده بچه های مسجدی بالاخص در مناطف محروم را فراهم سازد.