کلمات تشنه سه روستاي مانه و سملقان در قاب دوربين خيرين مسجد نشست

کلمات تشنه سه روستای مانه و سملقان در قاب دوربین خیرین مسجد نشست

تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
مستند همدلي اقدامات مومنانه خيرين موسسه حضرت خديجه سلام الله عليها شهر قم در مناطق کم برخورار خراسان شمالي با مشارکت و همراهي فعالان کانون هاي مساجد اين استان و همزمان با توزيع نوزدهمين مرحله توزيع بسته هاي همدلي توسط فعالان اين کانون ها بين خانواده هاي نيازمند، تهيه شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ تلاش گران و فعالان موسسه خیریه حضرت خدیجه سلام الله علیها شهر قم با همراهی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی به ویژه کانون امام سجاد علیه السلام بجنورد و نیز 18 کانون رابط این استان، با هدف تهیه فیلم مستندی از همدلی خیرین و انعکاس مشکلات و محرومیت ها، در سه روستای  تشنه و کم برخوردار "فتح الله"، "باران آباد" و "حاج حسین" از توابع شهرستان مانه و سملقان حضور پیدا کردند.

روستای "فتح الله" اولین مقصد بود، حجت الاسلام «سجاد خیراندیش»، روحانی جوان و جهادی این روستا، گروه را راهنمایی می کرد و کودکان آفتاب سوخته اما دلخوش کوهستان نیزدر سراشیبی ها و سربالایی ها،  با سوال های دلنشینشان همراه گروه می شدند.

لب های تشنه خاک، روی صورت خانه های گلی و لبخندی پذیرا، البته  گاهی خانه هایی نوساز هم به چشم می خورد، خانه هایی که تلاش داشت  مثلا دست محرومیت را از سر روستا بردارد، کم بارشی و هوای خاک آلود، میزان درجه حرارت هر دماسنجی را بیشتر از دمای ممکن نشان می داد.

"باران آباد"، مقصد بعدی نیم روزی گروه اهالی مسجد، در  پنج شنبه 19 مرداد ماه بود، سنگ ها و خاکریز لوله های خشک آّب، خانه های گلی، و آبی که از لوله ها سفر کرده بود، اهالی نقطه های مختلفی را نشان می دادند؛ دور بود برخی نزدیک، که اگر از نقطه لوله کشی شود خشکسالی حل می شود، چند بنا مستطیلی شکل هم از بتن ساخته شده بود مثلا به عنوان منبع جریان آب...

"حاج حسین" هم  طاقت فرسا گرم بود و با وجود دلخوشی های ظاهریش همچون لوله کشی آب، و گاز و سیم های روشن برق اما خیلی ساده می شد فهمید اینجا هم آب قطع است و پرده های توری روستا روی پنجره های کوچک محافظ آفتاب شده و بود.

البته این مستند در قاب هایی از  چهره تشنه و خشک این سه روستا  تصویری از همدلی و همراهی خیرین را به تصویر کشید و در فریم های زنده با درد و دل های  اهالی صبور و مهمان نواز این مناطق جان گرفت.

 

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان  شمالی و نیز حجت الاسلام «محمد حسن رحمانی»، امام جمعه شهر پیش قلعه همراه گروه فیلمسازی و مستند مذکور بودند و پا به پای گروه در این مناطق روستایی حضور یافتند.

این مستند هفته آتی در برنامه تلویزیونی سمت خدا از شبکه سوم سیما پخش می شود.

 

پایان/