ضرورت هم افزايي کانون هاي مساجد و حوزه هاي علميه در موضوعات تربيتي

ضرورت هم افزایی کانون های مساجد و حوزه های علمیه در موضوعات تربیتی

تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
اسلامي بر ضرورت تعامل و هم افزايي کانون هاي مساجد و حوزه هاي علميه تاکيد کرد و گفت: در برخي از مساجد با کمبود ائمه جماعت مواجه هستيم که اميدواريم اين نياز برطرف شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان امروز در دیدار با مدیر حوزه های علمیه استان زنجان از وجود 1482 باب مسجد و فعالیت 385 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان زنجان خبر داد و گفت: در راستای اطلاع رسانی فعالیت ها و کارکرد کانون های مساجد سایت بچه های مسجد راه اندازی شد.

 

وی با اشاره به اینکه کانون های مساجد از سال 71 و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور استفاده از ظرفیت مساجد و جوانان انقلابی برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان راه اندازی شد، گفت: تا سال 97 ستاد کانون های مساجد اساسنامه ای نداشت ولی پس از آن با تشکیل شورای سیاست گذاری به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضویت چند دستگاه های فرهنگی این شورا تشکیل و مشابه آن در استان ها به ریاست امام جمعه و نایب رئیسی استاندار، دبیری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستادهای هماهنگی کانون های مساجد استان ها شکل گرفت.

 

اسلامی به 31 مرداد روزجهانی مساجد اشاره کرد و گفت: متاسفانه کرونا وتعطیلی مساجد موجب دورشدن جوانان و نوجوانان از این مراکز شد و لازم است با تعامل و همکاری دستگاه های متولی در راستای نهضت بازگشت به مساجد گام های اساسی برداریم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان به مقوله هویت بخشی کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: دستگاه های فرهنگی تعامل خوبی با این مجموعه دارند و بسیاری از برنامه ها با هم افزایی کانون های مساجد در سطح استان اجرا می شود.

 

وی از اجرای طرح سپاس و دیدار با خانواده شهدا به همت بچه های مسجد و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خبر داد و یادآور شد: با همکاری این مجموعه چهار سرود با رویکرد ایثار وشهادت تهیه و ارائه خواهد شد.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان بر ضرورت تعامل و هم افزایی کانون های مساجد و حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: در برخی از مساجد با کمبود ائمه جماعت مواجه هستیم که امیدواریم این نیاز برطرف شود.