طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد فرصتی مناسب برای حضور جوانان در مساجد است

طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد فرصتی مناسب برای حضور جوانان در مساجد است

تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
تمری گفت:با توجه به اینکه در اواسط فصل تابستان قرار داریم طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد فرصتی مناسب برای حضور جوانان در مساجد است.

خسرو تمری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت چشمگیر کانون فرهنگی هنری مساجد سرپل ذهاب درزمینهٔ اوقات فراغت ،گفت:هدف از تأسیس کانون فرهنگی هنری مساجد پر کردن خلأ فرهنگی و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است، و آشنایی جوانان با احکام و دستورات دین را باید در بطن برنامه‌های فرهنگی هنری گنجاند.

 

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل‌ذهاب افزود: برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله پژوهش، مشاوره، ورزشی‌‌ فوتسال و استخر ، اردویی، زیارتی، کارگاه های آموزش رایانه ، امربه معروف و نهی از منکر، ایثار و شهادت، بصیرت افزایی، قصه نویسی، شعر، سرود و تئاتر و نیز کلاس های فرهنگی در زمینه های دینی و مذهبی و کلاس های هنری در زمینه های خیاطی، گلدوزی، خوشنویسی، خطاطی از جمله مواردی است که در جریان این طرح کانون ها انجام می شود. کانون های فرهنگی، هنری مساجد با وظایف و اهداف مشخص در مساجد فعال شده و با جذب نوجوانان و جوانان سبب احیای کارکردهای فرهنگی هنری در مساجد شده اند.


وی خاطر نشان کرد: بیش از ۵۰۰ کودک و نوجوان سرپل‌ذهاب در سطح شهر و روستاها از ویژه‌برنامه کلاس‌های فرهنگی هنری بهره می‌برند.

 

تمری با اشاره به اینکه شناسایی روستاهای دوستدار کتاب، با محوریت کودکان و نوجوانان تحت عنوان باشگاه‌های کتاب‌خوانی از دیگر اقدامات اداره ارشاد شهرستان است، تصریح کرد: فعالیت‌های متنوعی شامل نقاشی، داستان‌نویسی هم دنبال می‌شود، روستای دول الیاس، نقاره کوب، روستای رفیع و دیگر در این حوزه فعالیت می کنند و همچنین در حوزه خوشنویسی و هنرهای تجسمی آموزشگاه‌های آزاد در شهرستان به‌صورت ویژه مشغول فعالیت هستند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل ذهاب اظهار کرد:درصدد هستیم توانمندسازی به‌ویژه در سطح روستاها با همکاری بخشداری‌ها و دهیاری‌ها تحت عنوان طرح نشاط روستایی و کانون زندگی یاران به انجام برسانیم و در این راستا ۱۵ روستا در فاز اول شناسایی شدند که به‌صورت مستمر درزمینهٔ فرهنگی، آموزشی، هنری و اجتماعی، فعالیت داشته باشیم و بتوانیم زمینه رونق روستاها فراهم کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری برنامه های اوقات فراغت بصیرت افزایی و بصیرت بخشی به نسل جوان و نوجوان جامعه امروز است ،گفت:یکی دیگر اهداف مهم برگزاری ویژه برنامه های اوقات فراغت جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به کانون های فرهنگی هنری مساجد و مصون سازی این قشر در برابر هجمه های فرهنگی است.

 

 

 

پایان پیام/ 712