نشست هم افزايي کانون مسجد خراسان شمالي با ستاد اقامه نماز ويژه روز جهاني مسجد

نشست هم افزایی کانون مسجد خراسان شمالی با ستاد اقامه نماز ویژه روز جهانی مسجد

تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
نشست همکاري و هم افزايي ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد خراسان شمالي با ستاد اقامه نماز اين استان، ويژه برگزاري برنامه هاي بزرگداشت روز جهاني مسجد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، در محل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی پذیرای حجت الاسلام «رضا احمدی فر»، رییس ستاد اقامه نماز این استان  شد و در نشستی،  نحوه  اجرای برنامه های ویژه روز جهانی مسجد به صورت مشارکتی مورد بررسی و گفتگو قرار دادند.

 

بر این اساس برگزاری مشارکتی دومین نمایشگاه استانی دستاوردهای مسجد با شعار #مسجد_شایسته، هم افزایی در برگزاری مسابقه بزرگ و سراسری نماز و نیز برگزاری دوره آموزشی مدیریت مسجد از اهم برنامه های مدنظر قرار گرفت و در این نشست مطرح شد.

 

همچنین معرفی و تقدیر از فعالان مسجدی و افراد تأثیرگذار در مساجد نیز مطرح شد و در خلال برنامه های اجرایی ویژه روز جهانی مسجد گنجانده شد.

 

 گفتنی است، "دنیس مایکل ولیم روهان"، شهروند اسرائیلی در ساعت هفت صبح روز ۲۱ آگوست سال ۱۹۶۹ مسجدالاقصی را به آتش کشید و در نتیجه این اقدام، یک هزار و 500  متر مربع از فضای مسجد از بین رفت و منبر تاریخی آن، منتسب به سلطان ناصر صلاح‌الدین یوسف بن ایوب (سال ۵۸۳ هجری) نیز  در این آتش سوخت.

در اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران به این اجلاس پیشنهاد کرد تا سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط اسرائیل به عنوان روز جهانی مساجد تعیین شود که مورد پذیرش قرار گرفت.

 

پایان/