موکب امام محمدباقر(ع) کانون هاي مساجد در نجف اشرف مستقر مي شود

موکب امام محمدباقر(ع) کانون های مساجد در نجف اشرف مستقر می شود

تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
به گفته اسلامي، موکب امام محمدباقر(ع) از طرف ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان زنجان با همراهي کانون باقرالعلوم(ع) از 5 شهريورماه به مدت 10 روز به زائران اربعين حسيني در نجف اشرف خدمات ارائه خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان در نشست با نماینده موکب و کانون باقرالعلوم (علیه السلام) اظهار کرد: به مناسبت اربعین حسینی و به منظور ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی موکب ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان با همراهی موکب امام محمدباقر(ع) کانون باقرالعلوم(ع) در نجف اشرف مستقر خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه موکب امام محمد باقر(ع) از زنجان به مدت 10 روز به زائران حسینی خدمات ارائه خواهد داد، تصریح کرد: این موکب با 75 خادم از 5 شهریورماه مستقر خواهد شد.

 

اسلامی به ارائه خدمات فرهنگی، اسکان و پذیرایی توسط موکب امام محمدباقر(ع) در نجف اشاره کرد و گفت: امسال روزانه به یک هزار نفر در این موکب خدمات ارائه خواهد شد.

 

مصطفی باقری، مدیر موکب امام محمدباقر(ع) از کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع) نیز در سخنانی با اشاره به اینکه خدمات درمانی و ایستگاه های صلواتی نیز در کنار خدمات پذیرایی و فرهنگی به زوار ارائه خواهد شد، گفت: این موکب روزانه پذیرای یک هزار زائر در سه وعده غذایی خواهد بود.

 

باقری همچنین به اسکان روزانه 500 نفر در این موکب اشاره کرد گفت: در حوزه درمان نیز یک پزشک و دو پرستار با یک داروخانه سیار در موکب حاضر خواهند بود.

 

وی به خدمات حوزه فرهنگی در این موکب اشاره کرد و گفت: عکس یادگاری از زائران، برپایی ایستگاه نقاشی برای کودکان و بازی های کودکانه با موضوع اربعین و برگزاری کلاس های احکام با موضوع نماز از خدمات موکب در مقوله فرهنگی خواهد بود.

 

موکب امام محمدباقر(ع) از زنجان در باب شیخ طوسی، منطقه حی الرحمه، شارع العشیرین، شارع الرسول فرعی(شارع 20) مستقر خواهد بود.