برگزاري دوره هاي آموزشي ويژه مديران کانون هاي مساجد همدان

برگزاری دوره های آموزشی ویژه مدیران کانون های مساجد همدان

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
حجت الاسلام حسني حلم، از برگزاري دوره آموزشي ويژه مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در همدان خبر داد.

حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم  در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان همدان گفت:  برگزاری دوره های مختلف آموزشی ویژه مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد، دانشجویان، مربیان مهدهای کودک  در راستای ترویج نماز و ارزش های دینی و معنوی در حال برنامه ریزی است.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان  به طرح «پیوندخانه، مدرسه و مسجد» با هدف انس بیشتر دانش آموزان با مسجد اشاره کرد و افزود: در این راستا نشست‌های نماز با دانش‌آموزان با عنوان طرح «شبهه‌شناسی» و با بررسی مسائل آموزشی و فرهنگی در حوزه نماز برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه نمود و مشخصه اول ستاد اقامه نماز توجه مردم به نماز است و در ابتدای کار باید افراد را به نماز دعوت کنیم، افزود: نماز بازدارنده انسان از ناهنجاری‌های اخلاقی، رفتاری، فرهنگی و تربیتی است و اگر در جامعه ناهنجاری را در هر بُعدی ملاحظه کردید، حتما توجه جدی به امر نماز وجود نداشته است.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به برگزاری طرح شیوه‌های تبیین نماز ویژه والدین برای فرزندان بیان کرد: این برنامه با هماهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خواهد بود.

 

حجت الاسلام حسنی حلم گفت:  برگزاری نشست‌های دانشجویی نماز در دانشگاه‌ها ، جشنواره سراسری «فجر تا فجر» دوره آموزشی ویژه مربیان مهدهای کودک ، دوره‌ آموزشی ویژه معلمان دوره سوم ابتدایی و کلاس آموزشی برای ائمه جماعت مدارس از برنامه های است که تا پایان سال اجرا می شود.

 

فعالیت مجمع خیرین مسجد ساز

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان از اجرای طرح سلامت معنوی در بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: این طرح ویژه پرستاران و بهیاران بوده و با توجه به اینکه این قشر با بیماران در ارتباط هستند این دوره‌ ویژه آنها برگزار می‌شود.

 

حسنی‌حلم با اشاره به شکل‌گیری مجمع خیرین مسجدساز تصریح کرد: این مجمع در راستای مرمت، تعمیر و تجهیز مساجد عمل می‌کند، به عبارتی این مجمع پشتیبانی مناطق و محلات محروم را دارد که سال قبل از ۱۰ روستا و محله با ۴۰۰ میلیون تومان حمایت مالی داشتند.