کانون هاي فرهنگي هنري محور مهارت افزايي در روستاها شوند

کانون های فرهنگی هنری محور مهارت افزایی در روستاها شوند

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
ايرواني با اشاره به دغدغه هاي فرهنگي اجتماعي، گفت: کانون هاي فرهنگي و هنري ما بايد کانون هاي مهارت افزايي شوند چراکه در يک روستا کانون مي تواند در حوزه اشتغالزايي کمک کننده باشد.

ابوالفضل ایروانی  فرماندار نهبندان با حضور در خبرگزاری شبستان در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، گفت: متاسفانه پایگاه فرهنگی و اجتماعی شهرستان نهبندان طی سالیان گذشته مغفول مانده است. 

وی با بیان اینکه پایگاهی که در نهبندان باید در حوزه فرهنگ تبیین گری کند به آن کمتر توجه شده است، افزود: به دنبال ساختار جدیدی هستیم، دغدغه مردم این بود که هیئت امنای مساجد و کانون های فرهنگی هنری در مناسبات فرهنگی مغفول مانده‌اند.

ایروانی گفت: حرکت ما در محلات و روستاها مسجدمحور است و سعی شده تا علاوه بر ظرفیت دهیار و شوراهای اسلامی روستاها، پایگاه های بسیج، هیئت امنا و کانون های فرهنگی هنری، مشکلات و مطالبات خود را ارائه کنند.

وی تصریح کرد: از سال گذشته در کمیته برنامه ریزی شهرستان، توجه بیشتری به مساجد داشته ایم و سال گذشته یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای این مهم در نظر گرفته شد.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه امسال بین 100 تا 300 میلیون تومان با توجه به اولویت ها به مساجد کمک کردیم، گفت: روستای چاهداشی نهبندان درگیر یک مسئله اجتماعی فرهنگی است و توجه نظام برنامه ریزی به این روستا بیشتر است و مسجد، خانه عالم، کانون مساجد در روستا به همت خیر ایجاد خواهد شد.

ایروانی با اشاره به دغدغه های فرهنگی اجتماعی، گفت: کانون های فرهنگی و هنری ما باید کانون های مهارت افزایی شوند چراکه در یک روستا کانون می تواند در حوزه اشتغالزایی کمک کننده باشد.

وی ضمن گلایه از اینکه رسانه در شهرستان نهبندان ضعیف است، افزود: امروز بحث گفتمان سازی بسیار اهمیت دارد و نیاز به تبیین دارد، با یک بیان و ادبیات متفاوت تر به نزدیکی واژه گفتمان سازی رسیده ایم ولی هنوز نیاز به کار دارد.  

فرماندار نهبندان با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، افزود: مدیران برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تکلیف و وظیفه دارند و همه حول محور گفتمان سازی باید حرکت کنند تا به اهداف مدنظر برسیم.

ایروانی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم گفت: تا انتهای سال 1401 بیش از دو هزار میلیارد تومان اعتبار به صورت نقدی به شهرستان تخصیص  یافته است، شهرستان نهبندان در تاریخ خودش این تخصیص اعتبار را طی یک سال و نیم تجربه نکرده است لذا رشد متفاوتی در بودجه داشته ایم.

وی با بیان اینکه سال گذشته 65 میلیارد تومان برای شهرستان اختصاص یافته بود، که بیش از 85 درصد تخصیص یافت، افزود: رشد 75 درصدی در بودجه 1402 برای نهبندان را شاهد بودیم.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: توجه دولت سیزدهم به نقاط محروم و کمتر توسعه یافته است و سبد رای مردم را ملاک اعتبار قرار نمی دهد.

ایروانی شهرستان نهبندان را دروازه ورود بسیاری از تغییرات توسعه ای عنوان کرد و گفت: خط انتقال گاز، راه آهن، آب برای نهبندان در دستور کار است لذا ظرفیت تولید خبرهای امید آفرین در نهبندان وجود دارد.

وی خواستار ایجاد سناریوی رسانه ای در نهبندان با نگرش های مختلف شد و گفت:خبرگزاری شبستان در این زمینه می تواند کمک کننده باشد.