برپایی ۳ موکب اربعین در ایران و عراق توسط بچه‌های مسجد حضرت خدیجه کبری(س)

برپایی ۳ موکب اربعین در ایران و عراق توسط بچه‌های مسجد حضرت خدیجه کبری(س)

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه کبری(س)» دو موکب «چهارده معصوم(ع)» و «بنت الحسین(ع)» را در لارستان و موکب «چهارده معصوم(ع)» در کربلا را در محورهای متنوع ویژه خدمت به زائران اربعین برپا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه کبری(س)» استان فارس برای دومین سال پیاپی موکب «چهاره معصوم(ع)» را در مقر حرّ در کربلای معلی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی برپا می کند.

 

بنابر این گزارش، «عبدالکریم ناطقی» نماینده هیئت امنای موکب چهارده معصوم(ع) درباره خدمات این موکب در اربعین ۱۴۰۲، بیان کرد: این موکب به همت بچه های مسجد حضرت خدیجه کبری(س) از پنجم تا ۲۱ ماه صفر در کربلا برپا می شود و طی حدود ۱۵ روز فعالیت در محورهای مختلف به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کند.

 

 

 

وی درباره خدمات این موکب بچه های مسجد برای زائران، افزود: اطعام زائران در سه وعده صبحانه، ناهار و شام در هر وعده برای ۴۰۰ نفر، انجام فعالیت های فرهنگی شامل اقامه نماز جماعت، قرائت زیارات و ادعیه بعد از نماز صبح همراه با سخنرانی و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ برای زائران ازجمله خدمات این موکب مسجدی است.

 

 

 

 

ناطقی با بیان اینکه موکب «چهارده معصوم(ع)» برای کودکان هم ویژه برنامه های متنوعی را تدارک دیده است، گفت: این ویژه نامه شامل آموزش مفاهیم و معارف در قالب بازی و نقاشی می شود و تلاش بر آن است تا خاطره ای شیرین و جذاب از اربعین حسینی برای مخاطبان کودک موکب بر جای بگذاریم.

 

وی با بیان اینکه همه هزینه های موکب «چهارده معصوم(ع)» به همت خیران مردمی تأمین می شود، ابراز کرد: علاوه بر موکب کربلا، کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری(س) دو موکب چهارده معصوم(ع) و بنت الحسین(ع) را هم در لارستان ویژه زائران اربعین با خدماتی همچون اطعام و پذیرایی در هر سه وعده و فعالیت های فرهنگی برپا می کند تا خدمات بچه های مسجد به اربعینی ها هم درد اخل و هم خارج از کشور ارائه شود.

 

 

 

 

پایان پیام/ 9