فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب نیازمند تقویت باورها و اعتقادات دینی است

فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب نیازمند تقویت باورها و اعتقادات دینی است

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
حجت الاسلام میثم تارم گفت: برای فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب در گام اول باید ایمان و باورهای دینی مردم را تقویت کنیم و برای تحقق این مهم از ادارات، بازار، داروخانه ها و مدارس شروع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با حضور جمعی از اعضای این شورا در دفتر امام جمعه جیرفت برگزار شد.
حجت الاسلام میثم تارم در این نشست، ضمن تسلیت ایام سوگواری خاندان عصمت طهارت و شهدای حادثه شاه چراغ، گفت: امروز پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی با در دستور کار قرار دادن راهکارهای فرهنگ سازی عفاف و حجاب برگزار می‌شود.
رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان حجاب را یکی از ضروریات دین اسلام برشمرد و افزود: هیچ شکی در اصل مسئله حجاب وجود ندارد و ۱۰ آیه از قرآن کریم مسئله حجاب را گوشزد کرده است.
وی با بیان اینکه حکم حجاب یک حکم قطعی و ضروری است، ابراز کرد: در میان فقهای ما اختلاف در مسئله حد و حدود حجاب است و هیچ فقیهی منکر اصل حجاب نیست.
حجت الاسلام تارم با اشاره به این که در قانون نظام مقدس جمهوری اسلامی عفاف و حجاب باید رعایت شود، اظهار کرد: در اغتشاشات پاییز سال گذشته مسئله حجاب و عفاف در جامعه ما دچار آسیب شده و تضعیف شد.
امام جمعه جیرفت ادامه داد: همان طور که رهبر حکیم و فرزانه فرمودند؛ دشمن با طرح و برنامه جامع وارد شده بود بنابراین باید در شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با استفاده از ظرفیت فرهیختگان یک طرح جامع با راهکارهای علمی و عملی برای جلوگیری از بی حجابی و بدحجابی ارائه شود.
وی عنوان کرد: لایحه عفاف و حجاب در مجلس مطرح شده که امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استفاده از نظرات صاحب نظران، متخصصان و دلسوزان جامعه لایحه ای جامع تصویب کنند که در آینده شاهد نتیجه مطلوب آن باشیم.
حجت الاسلام تارم اضافه کرد: برخی از دلسوزان انتقاداتی به این لایحه دارند که باید با یک بررسی جامع این دغدغه ها و انتقادات برطرف شود.
رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: در لایحه عفاف و حجاب باید نقش نیروهای امنیتی، نظامی، انتظامی نیروهای مردمی آمر به معروف و ناهی از منکر، ادارات و نهادهای دولتی ترسیم شود و این نقش قابلیت اجرا و موثر باشد.
وی با بیان اینکه نقش نیروی انتظامی در لایحه عفاف و حجاب باید پررنگ دیده شود، تصریح کرد: نقش نیروی انتظامی، اقتدار و عطوفت آن باید در لایحه عفاف ن حجاب سنجیده شود و سایر دستگاه ها نیز در این مسئله مهم اجتماعی، شرعی و عقلانی نقش داشته باشند و نقش خود را ایفا کند.
حجت الاسلام تارم نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی عفاف و حجاب را نقشی کلیدی و اساسی دانست و تاکید کرد: آموزش و پرورش باید قبل از بازگشایی مدارس برای مربیان، معلمین و مدیران دوره های تبیین عفاف و حجاب و روش های فرهنگ‌سازی آن را برگزار کند.
امام جمعه جیرفت با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب باید با تبلیغات صحیح در مدارس فرهنگ‌سازی شود، خاطرنشان کرد: این تبلیغات باید از مدارس در قالب برگزاری همایش های علمی و کارهای تاثیرگذار شروع شود تا بتوان باورها و اعتقادات دینی دانش آموزان را تقویت کنیم.
وی عنوان کرد: باید برنامه هایی داشته باشیم تا بتوانیم در باورهای افراد بدحجاب و بی حجاب یک تغییر ایجاد کنیم زیرا تغییر در باورهای این افراد منجر می شود تا انسان احساس تکلیف و وظیفه قانونی و شرعی کند و به مضرات بد حجابی و بی حجابی پی ببرد.
حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: باید با فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب زنان و دختران را به سمتی هدایت کنیم که خودشان آمر به معروف باشند.
رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان عنوان کرد: برای فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب در گام اول باید ایمان و باورهای دینی مردم را تقویت کنیم و برای تحقق این مهم از ادارات، بازار، داروخانه ها و مدارس شروع کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در سطح جامعه بانوانی محجبه ای داریم که از شخصیت های برجسته و چهره‌ای علمی، ورزشی‌ و غیره هستند که باید به منظور الگو سازی برای نسل نوجوان و جوان از آنها تجلیل کنیم.
حجت الاسلام تارم گفت: از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان می خواهیم زمینه برپایی نمایشگاه کتاب را فراهم کنند و برنامه هایی با موضوع عفاف و حجاب در حاشیه این نمایشگاه برگزار شود.

پایان پیام/ 586