موکب نانوايي سيار در کربلا راه اندازي مي شود/پخت و توزيع روزانه 20 هزار قرص نان

موکب نانوایی سیار در کربلا راه اندازی می شود/پخت و توزیع روزانه 20 هزار قرص نان

تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
آتش پرور، از راه اندازي موکب نانوايي سيار در کربلاي معلي خبرداد و گفت: روزانه 20 هزار قرص نان در اين نانوايي پخت و توزيع مي شود.

محمد آتش پرور در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری جنت الرضوان از سال 1396 با راه اندازی موکب کریم اهل بیت(ع) در قالب نانوایی سیار در شهر کربلا به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کند.

 

وی افزود: در این موکب روزانه بین 20 تا 30 هزار قرص نان سنتی و محلی و لواش پخت و بین موکب ها در شهر کربلا توزیع خواهد شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری جنت الرضوان بندر چارک ادامه داد: اقلام مصرفی موکب شامل آرد و تنور و دیگر اقلام مصرفی دیروز به وسیله پنج دستگاه کامیون از بندر چارک به سمت مرز حرکت داده شده است و براساس برنامه ریزی صورت گرفته 28 مردادماه از مرز عبور می‌کند.

 

 

آتش پرور، هدف از برپایی این موکب را خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با مشارکت مردم خدمات این موکب ارتقا یابد.

 

وی از مشکلات زیرساختی در کشور عراق به ویژه در زمینه آب و برق به عنوان چالش جدی فراروی موکب ها یاد کرد و گفت: با توجه به تقارن اربعین حسینی با فصل تابستان و گرمای هوا کمبود برق و آب بیشتر احساس می شود اما عشق به ارباب بی کفن همه این سختی ها را پیش چشم خدام سهل و آسان می کند.

 

مدیر موکب کریم اهل بیت(ع) بندر چارک با بیان اینکه این نانوایی سیار در خیابان میثم تمار، بعد از جسر الحسین، روبروی هتل رزان و در کنار موکب انصارالمهدی جزیره قشم برپا خواهد شد، افزود: یک تیم 70 نفره به صورت شبانه روزی در این موکب اقدام به پخت نان و توزیع آن بین موکب ها و زوار اربعین می کند.

 

 

وی با بیان اینکه 700 کیسه آرد برای پخت نان از محل کمک های مردمی تامین شده و 500 کیسه آرد هم از موکب های دیگر تهیه خواهیم کرد، افزود: این نانوایی از 29 مرداد راه اندازی می شود و تا سه روز بعد از اربعین نیز به کار خود ادامه خواهد داد.

 

گفتنی است، بندر چارک دروازه ورودی گردشگران به جزیره زیبای کیش است که همه ساله میزبان بخش کثیری از مسافران دریایی در این مسیر می باشد و در  فاصله۲۶۰ کیلومتری غرب بندر عباس و از توابع شهرستان بندرلنگه و در ۱۷ مایلی جزیره کیش واقع شده است.