فعالیت های فرهنگی و تربیتی به محوریت مسجد دارای برکت است

فعالیت های فرهنگی و تربیتی به محوریت مسجد دارای برکت است

تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی و تربیتی به محوریت مسجد دارای برکت است، گفت: همه فعالیت‌های حکومتی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی و حتی تربیتی را پیامبر (ص) در مسجد انجام می‌داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (۲۹ مرداد ماه) در نشست شورای پایگاه بسیج سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مسجدالنبی(ص) یاسوج ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های بسیجیان در این پایگاه، اظهار کرد: بسیجی بودن یک افتخار بوده و همه ما باید این افتخار را داشته باشیم که بسیجی، سربازان امام زمان (عج)، اسلام، ولایت هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: بسیجیان باید آمادگی هرگونه دفاع از اسلام، معنویت، ارزش‌های الهی و آمادگی در برابر فرامین الهی و دستورات خداوند گام برداشتن است.

 

وی با اشاره به اینکه بسیج کلمه‌ای که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) به وجود آمد، افزود: این نیروی مردمی و پای کار اهداف عالیه و متعالی دارد، آرمان گرا بوده و آینده را می‌بیند.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه بسیج معنا و مفهوم بسیار گسترده‌ای دارد، یادآور شد: بسیجی بودن افتخار بزرگی است و باید شکرگزار خداوند باشیم که ما را در مسیر اسلام و خدا قرار داد.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: افرادی دارای تفکر شیطانی و در مسیر کفر قدم برمی‌دارند، چنین افرادی که مسیر و آرمان آنها در مقابل دین خدا بوده، سرانجام خوبی نخواهند داشت.

 

وی بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در نخستین اقدام خود به سمت مدینه در ابتدای تشکیل حکومت، مسجد قبا را بنا گذاشت و کارها را بر محوریت این مسجد قرار داد.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی و تربیتی به محوریت مسجد دارای برکت است، اظهار کرد: همه فعالیت‌های حکومتی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی و حتی تربیتی را پیامبر (ص) در مسجد انجام می‌داد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه مسجدی که اسلام می‌خواهد باید این گونه باشد، افزود: مسجد ضمن سازندگی، نباید خنثی باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: مسجد باید بتواند مشکلات عادی مردم را حل کند که این خواسته اسلام است.

 

آیت الله حسینی سازندگی و تربیت را از دیگر خواسته‌های اسلام از مسجد دانست و افزود: ایجاد وحدت، انسجام اسلامی و اجتماعی نیز در مساجد شکل می‌گیرد.

 

امام جمعه یاسوج با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در مسجد النبی(ص) شهر یاسوج، ادامه داد: باید تلاش کرد مسجد النبی (ص) فعال، توانمند، پررونق و اثرگذاری لازم را داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این منطقه مسجد کم داریم، وجود مسجد النبی (ص) یک فرصت و ظرفیت بوده که باید از آن برای پویایی و فعالیت‌ها تلاش لازم صورت گیرد.

 

آیت الله حسینی بر جذب نوجوانان و جوانان و همچنین اجرای برنامه‌های متنوع در این مسجد تاکید کرد و گفت: محله به کارهای فرهنگی و محافل قرآنی نیازمند بوده و می‌توان کلاس‌های احکام، قرآن، معارف و... را در منازل با مرکزیت مسجد برگزار کرد.

 

فرمانده پایگاه بسیج سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مسجد النبی (ص) نیز در این نشست ضمن تقدیر تشکر از حمایت‌های نماینده ولی فقیه از نوجوانان و جوانان عضو این پایگاه، گفت: با توجه به بافت جمعیتی این منطقه، طرح «مسجد محله اسلامی» در دستور کار قرار دارد.

 

«محمد جشان نژاد» با اشاره به فعالیت‌های شورای این پایگاه، افزود: از همه ظرفیت‌ها برای پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی و معنوی در زمینه کارهای مسجد النبی (ص) استفاده خواهد شد.

 

وی حسینیه همجوار مسجد را رو به پایان دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت‌هایی که جوانان عضو پایگاه انجام می‌دهند همه به صورت جهادی و بدون از هیچ گونه چشم داشتی صورت می‌گیرد.

پایان پیام/ 82