یکی از ملاک های تجلیل از مساجد کمک رسانی به نیازمندان است

یکی از ملاک های تجلیل از مساجد کمک رسانی به نیازمندان است

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
حجت الاسلام و المسلمین خان بابایی یکی از ملاک های تجلیل از مساجد را کمک رسانی به نیازمندان دانست و گفت: یکی از ملاک های تجلیل از مساجد مشارکت آن‌ها در کمک رسانی به مردم زلزله خوی می باشد و مساجد استان در این مسئله پیش قدم بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام محمد خانبابایی، امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد که مصلای امام خمینی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: مساجد محل عبادت است و مسئولین، روحانیون و فرماندهان پایگاه ها به عنوان خادم این خانه امن الهی هستند تا آن را آباد کنند.

وی افزود: آبادانی مسجد به دیوار و نقش و نگار آن نیست بلکه تعمیر و آبادانی آن به حضور مردم در مساجد است.

مسئول امور مساجد آذربایجان‌غربی، مردم داری را یکی از وظایف خدمتگذاران مسجد عنوان کرد و گفت: در گام دوم انقلاب مساجد نقش بسزایی دارند کما این که در چله اول انقلاب نقش بی بدیلی را ایفا کردند.

وی تصریح کرد: باید همه مردم و مسئولین تلاش کنند تا مساجد را آباد کنند و هر ساله در روز جهانی مساجد از برخی مساجد شاخص تجلیل می شود و ملاک تجلیل نیز، مسجد شاخص و برقرار است و حداقل انتظاری که از مسجد می رود برقراری دو وعده نماز جماعت است.

حجت الاسلام خانبابایی مشارکت بانوان، جوانان و نوجوانان در مساجد را از دیگر شاخصه های مساجد برتر دانست و گفت: اگر ارکان مسجد با هم اختلاف نداشته باشند و هماهنگ باشند می توانند دیگران را هم بدان دعوت کنند.

وی یکی از ملاک های تجلیل از مساجد را کمک رسانی به نیازمندان دانست و گفت: یکی از ملاک های تجلیل از مساجد مشارکت آن‌ها در کمک رسانی به مردم زلزله خوی می باشد و مساجد استان در این مسئله پیش قدم بودند.

پایان پیام/ 566