ارتباط نوجوانان، جوانان و مدارس با مسجد باعث رونق مساجد می شود

ارتباط نوجوانان، جوانان و مدارس با مسجد باعث رونق مساجد می شود

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
امام جمعه یاسوج ارتباط نوجوانان، جوانان و مدارس با مساجد را یک ضرورت دانست و گفت: هر چه ارتباط نوجوانان و جوانان با مسجد بیشتر باشد، آسیب‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی کاهش پیدا کرده و شاهد رونق مساجد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۳۰ مرداد ماه) در همایش روز جهانی مسجد که در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: مسجد پایگاه اسلام، مسلمانان، عبادتگاه، تربیت کننده و رهبری فرهنگی جامعه اسلامی را بر عهده دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن گرامی‌داشت روز جهانی مسجد، گفت: از همه کسانی که در مسیر رونق بخشیدن به مساجد، احداث و مدیریت مسجد و همچنین برنامه‌های فرهنگی مساجد تلاش می‌کنند، تقدیر و تشکر دارم.

 

وی خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در نخستین حرکت خود که بعد از هجرت از مکه به مدینه انجام داد، برای شکل‌گیری حکومت اسلامی، سیاست گذاری و پایه گذاری نظام اسلامی اقدام به احداث مسجد نمود.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه همه مدیریت‌های مختلف جامعه اسلامی در مسجد صورت می‌گرفت، افزود: رهبری اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی همه در مسجد صورت می‌گرفت.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در زمان پیامبر (ص) دارالحکومه در مدینه نبود و منصب قضا و همه مناصب در مسجد بودند، خاطرنشان کرد: اسلام به همین جهت حرکت، رشد و شکوفایی پیدا کرد و در این راستا انسان‌های بزرگی تربیت شدند.

 

وی بیان کرد: مسجد مکانی است که انسان در آن حضور پیدا می‌کند و صرف نشستن در مسجد نیز عبادت محسوب می‌شود، فرشتگانی که در مسجد حضور دارند نگاه ویژه‌ای به اهل مسجد دارند.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: اگر مسجد محور فرهنگ و مسائل اجتماعی قرار گرفت و ما با مسجد ارتباط برقرار کردیم، خداوند برکت خاصی در جامعه و زندگی ما ایجاد می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه مسجد آثار و برکات فراوانی دارد، ادامه داد: اگر در مناطق و محل‌هایی که مسجد وجود دارد فعالیت‌های فرهنگی و عبادی انجام شود، آن محله و منطقه برکت خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه مساجدی که در آنها به مسائل عبادی و معنوی توجه می‌شود محل حضور فرشتگان نیز خواهد بود، اظهار کرد: مسجد باید فعال و پویا باشد، زیرا فلسفه مسجد علاوه بر عبادت، محل ایجاد وحدت بین مسلمانان، آگاهی نسبت به احوال همدیگر، مبارزه با فساد و آسیب‌های اجتماعی و ... انجام فعالیت‌های فرهنگی است که در کاهش آسیب‌های اجتماعی و رونق مساجد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه اگر مسجد در جامعه وجود نداشت اتحاد و انسجام در کشور شکل نمی‌گرفت، افزود: مردم و مسئولان نسبت به مسجد وظیفه دارند.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد مسئله کمبود مسجد در شهر یاسوج را یادآور شد و گفت: مسجد باید در دسترس نوجوانان، جوانان و مردم برای انجام فعالیت‌های عبادی و فرهنگی باشد.

 

وی ضمن تاکید بر ضرورت اختصاص زمین و احداث مسجد در شهر یاسوج، خاطرنشان کرد: سهل انگاری ها باعث شده در برخی مناطق مسجد نداشته باشیم.

 

آیت الله حسینی ارتباط نوجوانان، جوانان و مدارس با مساجد را یک ضرورت دانست و یادآور شد: هر چه ارتباط نوجوانان و جوانان با مسجد بیشتر باشد، آسیب‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی کاهش پیدا کرده و شاهد رونق مساجد خواهیم بود.

 

امام جمعه یاسوج بیان کرد: ابزارهای مختلفی برای جذب نوجوانان و جوانان وجود دارد که مسجد یکی از این ظرفیت‌ها است.

 

وی با بیان اینکه هیئت امنا، امام جماعت و هیئت مذهبی نقش مهمی در زمینه جذب نوجوانان و جوانان به مسجد دارند، گفت: مسجد باید بتواند محیط اطراف خود را پوشش دهد و با برگزاری کلاس‌های مختلف، ظرفیت‌های خود را به نمایش بگذارد.

پایان پیام/ 82