مساجد، پایگاه ضد استعماری و خنثی کننده توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان اسلام هستند

مساجد، پایگاه ضد استعماری و خنثی کننده توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان اسلام هستند

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد مسجد را محور همه فعالیت ها دانست و گفت: مساجد همواره به عنوان پایگاه ضد استعماری، خنثی کننده توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان اسلام بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید جواد خاضع» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: رژیم جعلی صهیونیستی با توطئه از پیش طراحی شده در تاریخ ۳۰ مرداد ماه سال ۱۳۴۸ و در جریان جنگ ۶ روزه، مسجد الاقصی را به آتش کشید و بنا به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در سی امین اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، این روز، یعنی ۳۰ مرداد ماه به عنوان روز جهانی مسجد نام گذاری شد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مساجد از مهم‌ترین مکان‌های سیاسی، عبادی و اجتماعی و نماد وحدت و یکپارچگی مسلمانان هستند و نقش بسیار کلیدی و محوری در جامعه اسلامی دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ و به ویژه در صدر اسلام مساجد در همه زمینه‌های سیاسی، عبادی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی، اجتماعی، تبلیغی، آموزشی و قضایی این مکان‌های مقدس محوریت داشتند .

 

حجت الاسلام خاضع با اشاره به اینکه آغاز بسیاری از حرکت‌های اسلامی، انقلابی و نهضت‌ها از مساجد بود، افزود: در طول تاریخ هرگاه مساجد فعال بوده و رونق داشتند، امت اسلامی پیروز بوده، اما هرگاه ارتباط مردم با دین و مساجد ضعیف بود و مساجد رونق نداشتند، ضعف و شکست برای مسلمانان و امت اسلامی را به دنبال داشته است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بنابراین مساجد همواره به عنوان پایگاه ضد استعماری، خنثی کننده توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان اسلام بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: از جمله ترفندهای جبهه استکبار و منافقین برای محو و شکست اسلام، خاموش کردن چراغ مسجد بود و اینکه مساجد را از رونق بیندازند.

 

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با توجه به اینکه مساجد کارکردهای بسیار ارزشمندی دارند و به عنوان پایگاه ضد استعماری و ضد استکباری محسوب می‌شوند، همیشه تلاش دشمنان بر این بود که بتوانند مساجد را از رونق بیندازند.

 

حجت الاسلام خاضع گفت: سیاست گذاران و برنامه ریزان جامعه اسلامی باید برخلاف خواسته دشمنان تلاش کنند تا مساجد رونق داشته باشند و شاهد حضور چشمگیر نوجوانان و جوانان در مساجد باشیم.

پایان پیام/ 82