بسیج نهادهای مرتبط با مسجد برای معرفی مسجد تاریخی شهر دقیانوس

بسیج نهادهای مرتبط با مسجد برای معرفی مسجد تاریخی شهر دقیانوس

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
مجید خوبی زاده گفت: تصمیم گرفته شده با هدف معرفی این بنای تاریخی در اولین فرصت با همکاری و همراهی نهادهای مرتبط با مسجد ویژه برنامه ای فرهنگی با محوریت مسجد در جوار این بنای تاریخی برگزار شود.

مجید خوبی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد، گفت: امروز به مناسبت روز جهانی مسجد به اتفاق فرماندار، رییس اداره اوقاف و امور خیریه و مسئولین میراث فرهنگی شهرستان جیرفت از بنای تاریخی مسجد شهر دقیانوس بازدید شد.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: این مسجد با قدمتی یکهزار و ۲۰۰ ساله در محوطه باستانی شهر دقیانوس در حاشیه شهر جیرفت قرار دارد و یکی از اولین مساجد جهان اسلام است که نشان از تمدن کهن، معماری ایران و تدین مردمان حوزه هلیل رود دارد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: این بازدید در راستای معرفی این بنای ایرانی اسلامی نه تنها به مردم جنوب کرمان بلکه به مردم کشور انجام شد.

 

 

خوبی زاده عنوان کرد: تصمیم گرفته شده با هدف معرفی این بنای تاریخی در اولین فرصت با همکاری و همراهی نهادهای مرتبط با مسجد ویژه برنامه ای فرهنگی با محوریت مسجد در جوار این بنای تاریخی برگزار شود.

 

 

پایان پیام/ 586