فيش هاي منبري از لايحه عفاف و حجاب توليد شود

فیش های منبری از لایحه عفاف و حجاب تولید شود

تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱۴۰۲
حجت الاسلام والمسلمين خداداده با اشاره به لايحه عفاف و حجاب در مجلس گفت: به نظر مي رسد پيوست هاي رسانه اي لايحه بسيار مهم است که ديده نشده است و اگر محتواي لايحه در اختيار موسسات محتوايي قرار بگيرد و فيش هاي منبري توليد شود و در جامعه و مساجد مورد بحث قرار بگيرد مطلوب است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، نشست هم اندیشی و هم افزایی با موضوع «نقش آفرینی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در حوزه عفاف و حجاب» عصر امروز اول شهریور ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد؛ گنجی؛ مشاور امور بانوان ستاد کانون های مساجد؛ ذهره الهیان و قاسم پور؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی؛ رحمانی؛ مشاور امور بانوان فرمانداری تهران و نیک چهره؛ فعال فرهنگی در محل ستاد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خداداده با اشاره به لایحه عفاف و حجاب در مجلس گفت: به نظر می رسد پیوست های رسانه ای لایحه بسیار مهم است که دیده نشده است و اگر محتوای لایحه در اختیار موسسات محتوایی قرار بگیرد و فیش های منبری تولید شود و در جامعه و مساجد مورد بحث قرار بگیرد مطلوب است.

وی با بیان اینکه شخصیت های فرهنگی باید در مورد بی عفتی و بی حیایی در جامعه احساس مسئولیت کنند؛ اظهار داشت: اگر مساله عفاف و حجاب را با محتواهای فاخر مجهز کنیم کار اثرگذاری کرده ایم؛ ما باید اتاق فکر و دستور کار داشته باشیم و در تولید محتوا به ثبات برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین خداداده با بیان اینکه ما در حال حاضر نیازی به تبلیع عفاف و حجاب نداریم بلکه مخاطب دیگری داریم که باید او را با راه های دیگر جذب کنیم؛ تصریح کرد: باید شبکه ای وسیع با دانش و اطلاعات به روز و مورد علاقه ذائقه مخاطب داشته باشیم که پای کار ایستاده باشند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه جایگاه روحانی در جامعه تبلیغی ترویجی است و باید زبان صحبت با بانوان بی حجاب را بلد باشد؛‌ خاطرنشان کرد: باید در کنار قوانین و مقررات به زنان و دختران بی حجاب کمی محبت و دوست داشتن و زبان نرم و خوب را یاد بدهیم؛ به عقیده بنده یک شبکه ۱۵۰۰ نفری؛ تهران را جمع می کند.

وی با بیان اینکه مساجد آمادگی ایجاد این شبکه مردمی را دارد؛ گفت: ما در صدد ایجاد کانون های اختصاصی خانم هستیم به طوریکه ۲۰۰ نفر را تا کنون آموزش داده ایم تا کانون های تخصصی بانوان را در مسجد ایجاد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خداداده با بیان اینکه اگر این شبکه را ایجاد کنیم برد با ماست؛ افزود: ما باید به صورت مویرگی تک به تک افراد را در محل و مسجد شناسایی کنیم و قدم به قدم با آنها صحبت کنیم واگر این شرایط به وجود بیاید هر یک نفر در مسجد محل و کانون می تواند هزار نفر شل حجاب را جذب خود کند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه ما آمادگی داریم زمینه های این حضور را در مساجد ایجاد کنیم و معتقدیم با بخش نامه و دستور العمل به کانون ها کار به جایی نمی رسد؛ ادامه داد: با توجه به اینکه مسجد کارخانه انسان سازی در محل می باشد کانون های مساجد می توانند محور فعالیت های حجاب و عفاف باشد.

وی با بیان اینکه حضرت آقا فرمودند مساجد باید باز باشد؛ اظهار داشت: این فرمایش رهبری به این معناست که باید راه های باز نگه داشتن مساجد را بشناسیم و برای آن برنامه داشته باشیم.

پایان پیام/