نشست آيين هاي عاشورايي تهران با نگاهي ويژه به منطقه شميران برگزار مي شود

نشست آیین های عاشورایی تهران با نگاهی ویژه به منطقه شمیران برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۷ شهريور ۱۴۰۲
نمايشگاه و نشست آيين هاي عاشورايي تهران با نگاهي ويژه به منطقه شميران در آستانه اربعين حسيني فردا چهارشنبه 8 شهريورماه در تالار آبي مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران برگزار مي شود. پرده خواني واقعه عاشورا و بازديد از تکيه تاريخي نياوران از جمله برنامه هاي اين نشست مي باشد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، نمایشگاه و نشست آیین های عاشورایی تهران با نگاهی ویژه به منطقه شمیران فردا چهارشنبه 8 شهریورماه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸:۳۰ در تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می شود.

این نمایشگاه با نمایش آثاری از گنجینه مجموعه نیاوران،  نمایشگاه عکس و سند تکایای قاجاری شمیران،  معرفی مواریث عاشورایی ثبت ملی شمیران،  پرده خوانی واقعه عاشورا و بازدید از تکیه تاریخی نیاوران برگزار می شود.

همزمان با این مراسم آثاری از گنجینه موزه‌های نیاوران با محتوای مذهبی و مجموعه تصاویر و اسناد از تکایای شمیران از آرشیو مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان نیز در معرض دید قرار می‌گیرند.

این مراسم با دعوت از پژوهشگران، علاقه‌مندان و پیرغلامان و متولیان تکایا و حسینیه‌های تاریخی منطقه نیاوران همراه خواهد بود.

این نشست با حضور مهرشاد کاظمی، پژوهشگر و تهران پژوه، سید مهدی اعرابی،  شمیران پژوه، مرتضی رضوانفر، پژوهشگر میراث ناملموس و مهدی زنگنه، پژوهشگر و شاعر آئینی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/