اجراي سرود «سلطان العاشقين» در مراسم پياده روي اربعين حسيني

اجرای سرود «سلطان العاشقین» در مراسم پیاده روی اربعین حسینی

تاریخ انتشار : ۸ شهريور ۱۴۰۲
سرود «سلطان العاشقين» کاري از اعضاي کانون فرهنگي هنري شهيد کاوه نبيري اراک در پياده روي اربعين اجرا مي شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزی: اعضای گروه سرود سما کانون فرهنگی هنری شهید کاوه نبیری مسجد امام علی علیه السلام اراک با تولید سه سرود «سلطان العاشقين»، «لحظه دیدار و «پنجره دل» در ایام پیاده روی اربعین حسینی به اجرا می پردازند.

سرود «سلطان العاشقين» کاملا عربی و با لهجه عراقی و دو سرود دیگر کاملا فارسی است.


اعضای گروه سرود در قالب یک تیم به سرپرستی حجت الاسلام وحید کاظمی امام جماعت مسجد عازم کربلا شدند و به عنوان نماینده فرهنگی هنری استان مرکزی و همراه کمیته هنری و مستند سازی ستاد اربعین استان مرکزی به اجراهای متفاوت در مسیر پیاده روی اربعین پرداختند.

این تیم به مدت یک هفته در نجف اشرف و کربلای معلی و موکب های منتخب بین راه اجرا می کنند.


یک تیم از اعضای گروه سرود هم مستقر در ایران هست و هر روز در دو بخش در قزل پارک میزبان زائران حسینی هستند که از اراک عبور می کنند.

در روز اربعین حسینی اعضای کانون فرهنگی هنری شهید کاوه نبیری اراک طبق روال هرسال در مسیر پیاده روی جاماندگان در اراک، عمود ۱۲۵ موکب مضیف الحسن علیه السلام در دو بخش هنری( اجرای گروه های سرود و مجریان و شاعران آئینی) و پذیرایی میزبان زائران هستند.


پس از اربعین حسینی اعضای کانون بلافاصله جهت اجرا در حرم مطهر رضوی به مناسبت ایام شهادت امام هشتم علیه السلام، عازم مشهد مقدس هستند و یک هفته در صحن ها و رواق حرم مطهر رضوی به اجرا خواهند پرداخت.