خدمت رساني کودک 7 ساله تا پيرمرد 70 ساله در موکب بي بي زينب امزاجرد همدان

خدمت رسانی کودک 7 ساله تا پیرمرد 70 ساله در موکب بی بی زینب امزاجرد همدان

تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
موکب بي بي زينب روستاي امزاجرد در همدان با مساحت 5 هزار متر مربع از اول ماه صفر روزانه پذيرايي بيش از 3 هزار نفر از زائران کربلا است.

یدالله عظیمی در گفت و گو با  روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان همدان گفت: موکب بی بی زینب روستای امزاجرد در استان همدان از سال 93 هر سال از اول ماه صفر به زائران خدمات رسانی می کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) روستای امزاجرد افزود: این موکب با کمک خیران و اهالی روستا 24 ساعت جهت پذیرایی صبحانه، ناهار و شام روزانه به 3 الی 5 هزار زائر خدمت رسانی می کند.

 

وی ادامه داد: این موکب علاوه بر پذیرایی  وعده های غذایی  برنامه های متنوع فرهنگی و همچنین مداحی ، عزاداری و قرائت زیارت عاشورا و دعای کمیل  جهت استفاده معنوی زائران برگزار می کند.

 

وی همچنین با بیان اینکه در این موکب از کودک 7 سال تا پیرمرد 70 سال به زائران خدمت رسانی می کنند، اظهار داشت: به صورت غیر مستقیم 300 نفر از آقایان و بانوان روستا جهت پخت نان و غذا به زائران خدمات رسانی می کنند.

 

مسئول موکب بی بی زینب در روستای امزاجرد همدان با بیان اینکه مساحت موکب 5 هزار متر است، افزود: زمین این موکب 5 سال پیش ازطرف مرحوم زارعی وقف شده است و هر ساله از اول ماه صفر تا دو روز مانده به اربعین به زائران خدمات رسانی می کند.