اربعين، مقدمه ظهور منجي عالم بشريت خواهد بود

اربعین، مقدمه ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود

تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
حسني با يادآوري اينکه در اربعين غيرت و جوشش ديني در بارگاه امام حسين(ع) متجلي مي شود، افزود: بي شک، اربعين مقدمه ظهور منجي عالم بشريت خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، امراله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در جلسه کمیته فرهنگی جاماندگان اربعین با بیان اینکه اربعین حسینی نقطه عطف تاریخ اسلام و اشتراک همه مسلمانان جهان است، گفت: در این روز شاهد اجتماع عظیمی از مسلمانان از اقصی نقاط جهان هستیم.

 

وی با یادآوری اینکه در اربعین غیرت و جوشش دینی در بارگاه امام حسین(ع) متجلی می شود، افزود: بی شک، اربعین مقدمه ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود.

 

حسنی با بیان اینکه همه ساله در آستانه اربعین حسینی جلسات هماهنگی جاماندگان اربعین تشکیل می شود، تصریح کرد: کمیته فرهنگی جاماندگان برعهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در تلاش هستیم تا برنامه های فرهنگی در این روز به بهترین شکل برگزار شود.

 

به گفته وی، پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی یک حرکت نمادین در سطح کشور است تا به دشمنان شکست خورده بفهمانیم که اسلام همیشه پیروز تاریخ است، دشمنانی که با مفهوم عاشورا و اربعین بیگانه هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به ورود دستگاه های اجرایی در برگزاری برنامه جاماندگان حسینی در کنار نیروهای مردمی اشاره کرد و گفت: امسال در کنار مقوله پذیرایی در مواکب موضوعات فرهنگی با جدیت دنبال می شود.

 

نماینده تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز به حضورمبلغان در مواکب اشاره کرد و گفت: مواکب ملزم هستند برای اقامه نماز و پاسخگویی به شبهات دینی در مواکب حضور داشته باشند.

 

حجت الاسلام بهبودی به حمایت تبلیغات اسلامی استان زنجان از 10 موکب در شهر زنجان اشاره کرد و گفت: از طریق سازمان در بین مواکب عراق بسته فرهنگی توزیع شد.

 

به گفته وی، تبلیغات اسلامی استان زنجان 10 موکب در پیاده روی جاماندگان اربعین مستقر خواهد کرد و اعزام مبلغ و توزیع بسته فرهنگی در بیتبلیغات اسلامی داشتيم.